Anne mor36 +Siw-Angelica Skrevet 26. mai 2006 #1 Del Skrevet 26. mai 2006 Er det lurt å ta det eller bør en holde seg vekk fra det?? Jeg har ikke holdt på mat på snart ei uke å begynner å bli ganske sliten og slapp.... Har prøvd alt annet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Praelia Skrevet 26. mai 2006 #2 Del Skrevet 26. mai 2006 heisann jeg fikk anbefaling om postafen av legen min. fikk ta 1 til dagen.. virker for meg noen dager, andre dager ikke.vet hvordan du har det, helt forferdelig å gå slik. Lykke til:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mille-77 Skrevet 26. mai 2006 #3 Del Skrevet 26. mai 2006 Etter å ha lest her at mange har fått beskjed om å ta det av legen sin + saumfart nettet, så tok jeg en halv tablett før jeg dro på jobb, fra 16. mai. Gjorde underverker! Har ikke vært til 1. kontroll, så dette har jeg ikke tatt opp med legen min. Så du hadde lagt det samme innlegget på Skravlesiden, og fått til svar at postafen ikke skal brukes av gravide. Fikk selvsagt helt hetta, selv om jeg har lest om mange andre som har brukt det. En ønsker jo det beste for babyen sin, og det er i alle fall ikke godt for barnet å ha en mamma som ikke får næring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ylva og Mathilde Skrevet 26. mai 2006 #4 Del Skrevet 26. mai 2006 Jeg fikk resept på Afipran kvlamestillende av legen min, som fungerer godt. Postafen anbefales ikke i like stor grad, den er de mer restriktive på faktisk. Til dere som har tatt er par, ingen fare, men snakk gjerne med legen om å få Afipran istedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anne mor36 +Siw-Angelica Skrevet 26. mai 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 26. mai 2006 Hei Mille-77 Jeg fikk ikke p+ratet med legen min i dag... Men pratet med de på apoteket å de ville jeg skulle rådføre meg med lege først... Så da får jeg vente til etter helga.. Prøve å ta det litt med ro til da.. Så fort jeg prøver å gjøre litt blir jeg syk... Blir jo lettere sprø av den kvalmen... :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mille-77 Skrevet 26. mai 2006 #6 Del Skrevet 26. mai 2006 Huff, blir helt redd når jeg leser innlegg om at postafen frarådes, at apifran eller hva det het er bedre. Jeg har ikke vært hos legen, ringte og bestilte time idag, hadde tenkt å spørre kontordamen, men alt gikk så fort. Gikk innom apoteket, og de sa omtrent det jeg ventet. At man ikke måtte bruke noe annet enn ingefær mot svangerskapskvalme, med mindre legen hadde spesifisert noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ME :) Skrevet 26. mai 2006 #7 Del Skrevet 26. mai 2006 Min lege sa jeg bare måtte ta Postafen og andre reisesyketabletter, men hun mente på at det hadde liten eller ingen effekt. Tørre kjeks (ritz) funker faktisk på meg. Spiser i senga før jeg står opp. Noen sier nøtter også er bra (spesielt mandler), men har ikke prøvd selv. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mille-77 Skrevet 26. mai 2006 #8 Del Skrevet 26. mai 2006 Kikket på felleskatalogen, på begge preparater, og det står ganske greit der at afipran er tryggere. Huff, følte meg så trygg siden så mange her hadde fått beskjed om å bruke postafen av legen. Nå blir jeg jo bare lei meg - hm og forvirret!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mille-77 Skrevet 26. mai 2006 #9 Del Skrevet 26. mai 2006 Nemmen, er det rart man blir forvirret! ME:) - så du fikk beskjed om at du kunne ta alt av reisesyke, merkelig. Hørt at man kun må ta postafen, og nå dette med at afipran er mye tryggere. Sukk. Kjeks fungerer ikke på meg, er ikke morgenkvalme - er kvalm hele døgnet, spiser, drikker mye etc, men alt er et ork. Klarer meg hjemme, da kan man jo ta det med ro, men veldig stress og varme på jobb. Sukk. Vel, får holde ut, må jo snart gå over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå