Gå til innhold

Ang. uduglige og late mannfolk.... (ble litt langt)

Anbefalte innlegg

Ser at flere klager på late mannfolk som aldri tar et tak hjemme. Jeg er så heldig å ha en mann som er veldig opptatt av miniputt - skifter bleier, bader, mater og leker. Det er jeg kjempetakknemlig for. Men ellers så hjelper han ikke så mye til i huset, men litt.

Men har dere tenkt over at en dag så vil disse små gutte-babyene vår en dag bli disse uduglige og late mannfolkene????

Og hvorfor har mennene våre blitt late? Har mammaene deres gjort alt for de? Har de aldri hatt faste arbeidsoppgaver hjemme som barn?

Jeg skal være så ærlig at hadde jeg vært gutt, hadde jeg vært lat.

Mamma (og pappa) har alltid ordnet opp for meg: de har vasket, laget mat, vasket klær, ryddet, ryddet av matbordet, tatt ut søppel etc etc.

Jeg hadde aldri faste arbeidsoppgaver som liten. Men jeg gjorde jo litt likevel da - når jeg ville og det passet meg.

Nå som voksen MÅ jeg vaske, rydde og lage mat. Er jo ingen andre som gjør det, tror jeg. Men mannfolk MÅ kanskje ikke gjøre noe som voksen? Vi damene fikser og ordner, og blir sure fordi de ikke hjelper til. Har til og med ei venninne som nekter mannen sin å henge opp klær, fordi han gjør det feil?!? Min mann henger heller ikke opp klær på samme måte som meg. Men jeg gidder ikke å bli sur av den grunn, jeg bare takker for at han gjorde det. De blir vel tørre uansett om de henger sånn eller sånn?!?

Er det ikke på tide at vi slutter å sy pute oppunder armene til mennene våre? Og kanskje også til våre småtasser? De kan gjøre ting, hvis de MÅ og får TILLITT.

Og tenk på våre små prinsesser - la de slippe å oppdra disse små prinsene en gang i framtiden.

La alle i familien ha faste arbeidsoppgaver og ta i et tak. Ikke gjør alt selv. Godta at ikke alt blir like prikkfritt, eller på samme måten som når du selv ordner opp.

Fortsetter under...

Helt enig. Jeg lukker øynene for at klærne på tulla vår ikke alltid matcher når mannen min kler på henne. Og at klærne på klesstativet ikke henger helt rett. Har en venninne som klager og syter på alt mannen gjør, og til slutt skjønner jeg de veldig godt at de ikke gjør noe. De blir jo redde for å gjøre noe galt hele tiden. Jeg er kanskje en liten kontrollfrik som liker å gjøre ting på min måte, men har innsett at det går ikke, da kommer det ingen bidrag fra mannen heller. La de gjøre ting på deres måte, også gjør du/dere ting på din måte. Viktig med et felles tak i hjemmet.

Hvis jeg bare hadde fått kjeft for ting jeg hadde gjort, hadde jeg ikke giddet å gjort ting mer i alle fall.

Jeg HATER at folk skal rette på ting jeg gjør. Bl.a skulle jeg være igjen i fjøset for mamma ei lita periode, men fikk bare kjeft fordi jeg ikke gjort akkurat slik som hun hadde gjort det i 20 år.

Tror det er sånn ca. 10 år siden jeg har melket ei ku...... (nå hører det med at jeg bor veldig langt unna mamma og fjøset også da)

Så vær glad for ting mennene vår gjør, og ikke kjeft fordi de overså et støvkorn under sofaen når han støvsuga.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...