Gå til innhold

noen gode råd ang våkning på natta (9 mnd)

Anbefalte innlegg

Har et problem med at gutten våkner hver natt ca kl 4 og nekter å sove igjen. I natt gråt han i 1 1/2 time! Satt hos han stort sett hele tida, gikk ut og kom inn etter et par minutter. Pappa prøvde også.Har egentlig nattavvent, så jeg prøver å ikke gi bryst, men i natt måtte jeg. Han sovnet etter dette.

Dette har egentlig pågått i flere måneder, helt siden han begynte med fire måltider, og kun da våknet denne ene gangen. Nattavvente, og i starten våknet han ikke før 05-06 tida, fikk da bryst og sovnet igjen.Men nå er det ille! Hva gjøre?

Fortsetter under...

Hei,

pjokken vår en 8,5 mnd, og vi har hatt samme problem. Nå tror vi at vi har funnet løsningen. Han våknet ofte rundt 4-5 tida, og var så våken at det virket som han var klar for å starte dagen... Det var jo ikke vi da. De første gangene gikk vi inn til ham, puttet i smokken, vugget på senga (vi har sånne gummiknotter som gjør at senga kan vugges litt på), og snakket rolig til ham. Funka IKKE. så fort vi lurte oss ut hylte han igjen. Vi prøvde å gi ham flaske en periode, da sovnet han ofte igjen, men akkurat som din baby er han egentlig nattavvent. Så vi ville prøve andre ting, og vi fant ut at det at VI var der inne gjode ham enda mer frustrert, det virket som han tenkte "mamma/pappa ER jo her, hvorfor i @#¤%' tar de meg ikke opp??" Så vi begynte å ikke gå inn til ham i det hele tatt, det ble jo litt urolig de neste 2-3 nettene, men nå sovner han igjen stort sett av seg selv. Den siste uka har han ikke "bråka" før 6-7 tiden, og da må man jo regne med at de våkner uansett.

Håper det blir bedre for deg, det er slitsomt når det er slik!

Lykke til!

høres ut som datteren min.. hun har i 2 mnd i strekk nå våknet på natta gjerne 4-5-6 ganger bare for å SKRIIIKE. jeg går inn for å gi henne smukk og så går jeg ut igjen. hun roer seg men etter en times tid så skriker hun igjen. Vært nattavvent lenge (hun har kun fått mme) og får 4 måltider om dagen så det kan da ikke være sult som plager henne. hvis noen har råd til å gi oss så blir ihvertfall jeg evig takknemlig!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...