Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei og takk for meldingene dine i går!

Jeg ble faktisk i mye bedre humør av å lese dine kloke ord! Du skulle på Ul i dag for å bestemme dato for innsetting av frys, ikke sant? Hvordan gikk det?

Svar på spørsmålene dine;

jeg har nettopp fylt 30 år, han blir 34 til høsten. Vi tilhører Porsgrunn, men bor i Østfold (lang vei...)

Vi har forsøkt å få barn i snart 4 år, har vært gjennom laparaskopi, hysteroskopi og div. GU uten at de finner noen forklaring. Har nå prøvd to inseminasjoner uten positivt resultat - har aldri gått så mye som èn dag over tiden, og ingen har hatt noe forklaring å komme med. Før nå, kanskje, siden samtlige av mine 7 befruktede egg fragementert. Kanskje jeg og mannen rett og slett ikke matcher? Grusomt å tenke på, og akkurat nå er jeg så klar for å sette igang med runde nr 2 for å finne ut om dette var ett engangstilfelle, eller om dette vil skje hver gang. Da kan vi egentlig bare gi oss.

Er ikke helt sikker på hva du mente med vanlig ivf, men av de 8 eggene som de hentet ut, befruktet de 4 på vanlig måte og 4 ved microinjeksjon, og av disse ble altså 7 befruktet. De to som de til slutt satte inn var de to beste, og de var et resultat av vanlig ivf.

Uff, dette ble ganske langt, men ihvertfall noen svar på spørsmålene dine.

Har de ingen forklaring på deres barnløshet? Har dere begynt å vurdere adopsjon? Vi snakket faktisk litt om det etter de nedslående nyhetene i går, at kanskje vi skulle sette igang den prosessen. Da får man litt annet å tenke på, og så tar jo en slik prosess veldig lang tid. Er veldig usikker.....

Klemmer fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5162565-ivf-hvordan-gikk-ul/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Mallen!

Så koselig å høre fra deg:-)

Takk, idag gikk alt bare bra og gynekologen var fornøyd med det han så. Jeg skal begynne å teste for EL imorgen tidlig, så da er vel egentlig bare å vente...

Gynekologen sa det mest sannsynlig ble innsetting ila neste uke, så da får vi håpe han har rett:-)

Spennende blir det uansett.....tjohei:-)))

Med vanlig ivf så mener jeg at eggene blir befruktet uten hjelp, ikke ved hjelp av mikroinjeksjon.

Men skitt au, det går jo nesten for det samme uansett:-)

Bortsett fra inseminasjon, så var dette deres første forsøk sant?

Skjønner jo at det var ett sjokk det med kvaliteten på eggene, men dere må for all del ikke gi opp. Dere er jo såvidt begynt med ivf.

Ikke tenke på det om dere matcher eller ei. Du ruger jo tross alt på to egg da, kjære deg. Og de setter jo ikke inn 2 egg bare for moro skyld?!

Prøv å være positiv ihvertfall, men jeg vet jo hvordan du har det:-(

Det er tungt dette, men vi skal klare det - det er bare ett spørsmål om tid og styrken vår.

Adopsjon er ett ord jeg ikke bruker og faktisk ikke vil verken høre eller snakke om. Det er idag helt uaktuelt og er ikke blitt vurdert her i huset i det hele tatt. Ordet er på en måte blitt forbudt...

Ikke spør meg hvorfor, det er bare sånn akkurat der vi er nå...

Men en skal aldri si aldri, men nå? Nei, aldri i livet.......

Jeg kommer til å fortsett til jeg stuper, det er det jeg ihvertfall vil og tør å si idag, så kan bare tiden vise hva livet vil gi oss..

Men, Mallen - de er så flinke idag og det med dårlige egg er ikke det verste som kan skje. Tenk på de som ikke produserer egg i det hele tatt?! Dette skal ordne seg til slutt, for deg og meg og alle de andre her inne. Hva resultatet blir for den enkelte er jo litt vanskelig å si, men at det ordner seg - det er sikkert:-)

Håper å høre fra deg igjen og fortell hvordan det går med deg.

Du ruger jo:-)

Ha en flott helg!

Klemmer:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...