kriskross Skrevet 26. mai 2006 #1 Skrevet 26. mai 2006 Hei! Ble sykmeldt 15. mai og ut måneden pga vondt i korsryggen. Men synes ikke ryggen blir bedre i det hele tatt jeg.... har kjempevondt til tider.... Heldigvis bedre noen ganger, men ikke ofte. Noen som har noen gode råd? Er i uke 31 nå, så jeg har ennå lenge igjen.....
Rikken Skrevet 26. mai 2006 #2 Skrevet 26. mai 2006 Hei! Jeg hadde også fryktelig vondt i ryggen en periode, det er slitsomt! Hos meg var løsningen å snu madrassen, den lå nemlig med den hardeste siden opp. Kanskje du også skulle ligge mykere? Ellers kan det hjelpe å sove med en pute mellom bena, droppe hudeputen eller legge den støttende på siden isteden. Det har også hjulpet meg å strekke ut ryggen, samt å bevege meg ved å gå tur. Best av alt er vel kanskje å få massasje av din kjære.... så spørs det om det er mulig å få til da -ikke alltid like lett i spør du meg
Smånetta 14.mai Skrevet 26. mai 2006 #3 Skrevet 26. mai 2006 Hei. Jeg sliter med det samme. Noen dager er det såpass at jeg ikke kan sitte mer enn et par minutter av gangen. Da ryker jeg flatt ut på gulvet med en liten pute under korsryggen. Det eneste jeg synes hjelper er å bevege seg. Når det gjør vondt går og går og går jeg enten ut på tur eller rundtomrking i leiliheten og stuller og steller. Jeg prøver å unngå å stå oppreist for lenge av gangen også, for da blir jeg stående å svaie. Ellers kjører jeg et par runder med ryggøvelser i løpet av dagen. Bare sånn 5 minutter hver gang. Jeg står på alle fire og krummer og svaier ryggen. Det hjelper masse, synes jeg, da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå