Gjest Skrevet 25. mai 2006 #1 Del Skrevet 25. mai 2006 Noen som vet om man skal holde seg unna kaffe eller om det går greit ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hønepøne;-) Skrevet 25. mai 2006 #2 Del Skrevet 25. mai 2006 Jeg drikker bittelitt kaffe. Det er ikke bra med mye koffein. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella&jeg Skrevet 26. mai 2006 #3 Del Skrevet 26. mai 2006 min lege sa at saa lenge en drikker mindre enn 6 kopper kaffe (eller glass cola etc) daglig er det ikke noe problem.. drikker ikke mer enn en latte av og til uansett, saa det skal jeg nok klare!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
<3 R med baby i magen <3 Skrevet 26. mai 2006 #4 Del Skrevet 26. mai 2006 hei:) jeg har hørt at man helst ikke skal ha mere enn to kopper kaffe og 5 kopper te hver dag:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 26. mai 2006 #5 Del Skrevet 26. mai 2006 Jeg har også hørt 1-2 kopper kaffe pr dag. Er kjempeglad i kaffe selv, og ble litt skuffa da jeg hørte at det ikke var bra. Og i alle fall da jeg hørte at cola ikke var bra heller... Men jeg har nå kjøpt inn koffeinfri kaffe, og byttet ut cola med solo, når jeg skal drikke brus. Og det går kjempefint : ) Var positivt overrasket over hvor lite forskjell det er på smaken på vanlig kaffe og koffeinfri kaffe : ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ylva og Mathilde Skrevet 26. mai 2006 #6 Del Skrevet 26. mai 2006 Såvidt jeg har lest er det vist økt abortfare ved høyt inntak av kaffe, men de klarte ikke linke det til andre koffeinholdige drikker, så kaffe er verst. Man bør jo uansett ha i bakhodet at koffein er et sentralstimulerende stoff, og det er jo en grunn til at vi ikke lar små barn drikke dette. Tror derfor ikke det er spesielt gunstig for fosteret heller. Personlig er jeg så i koma for tiden at jeg bare må unne meg 2-3 kopper i uken på de dagene når jeg svimer som verst.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrincessElisabeth Skrevet 26. mai 2006 #7 Del Skrevet 26. mai 2006 hei hei...er egentlig inne på andre trimester men er innom her avogtil vil bare si at jeg kutta ut alt som inneholder koffein, og det skrøt både lege og jordmor av...jeg drikker mye lightbrus men har kuttet ut cola light og pepsi max...kaffe har jeg aldri drukket uansett vet det at det ikke er skadelig å drikke koffein innholdig drikke, men så lenge man kan unngå det så syns jeg man burde gjøre det... men det samme gjelder jo også sukker så man kan jo så og si velge og vrake om hva man vil høre på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 26. mai 2006 #8 Del Skrevet 26. mai 2006 Jeg drikker ikke kaffe hver dag.. men når jeg møter venniner på cafe syns jeg det er godt med kaffe... tab xtra der imot drikker jeg hver dag... kanskje jeg burde kutte ut det da ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ingru Skrevet 26. mai 2006 #9 Del Skrevet 26. mai 2006 Forskere mener at mer enn 8 kopper pr dag øker faren for SA. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MammaDilla Skrevet 26. mai 2006 #10 Del Skrevet 26. mai 2006 Jeg er avhengig av kaffe. Men det er ikke koffein jeg er avhengig av. Det er smaken og kosen. Så jeg drikker koffein fri kaffe nå når jeg er gravid. Det smaker det samme. Friele sin er i hvertfall veldig god Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ylva og Mathilde Skrevet 26. mai 2006 #11 Del Skrevet 26. mai 2006 Men si meg en ting dere? Advarer de ikke mot å gi barn under 3 år kunstige søtningsmidler? Det må da vel isåfall gjelde fostere også? Jeg ville valgt litt ekte sukker nå og da fremor Aspartam og Acesulfam-K. De snakket om det på PULS, men fikk ikke med meg programmet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrincessElisabeth Skrevet 26. mai 2006 #12 Del Skrevet 26. mai 2006 jeg drikker sprite zero når det er snakk om sukkerfritt, men j eg har ikke hørt annet enn at brus generelt ikke er bra for fosteret. jeg drikker mest vann, men det blir jo litt ensformig til tider... sukker er ikke bra for fosteret ifølge min jordmor og hun sa at brus generlt burde unngås men heller sukkerfri brus enn en med sukker og spesielt koffein. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå