Anonym bruker Skrevet 25. mai 2006 #1 Skrevet 25. mai 2006 Hei! For noen år siden mente mange det var skikkelig ille å ha lekegrind, men nå virker det som om folk synes det er ok. Hva tenker dere her? Hvilke erfaringer har dere med det?
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2006 #2 Skrevet 25. mai 2006 Jeg er FOR. Var litt betenkt tidligere, men nå må jeg skaffe en for storesøster plager livet av lillesøster. Hun får ikke ligge i fred et sekund og lekegrind er tingen tror jeg. Eller jeg tar i bruk reisesengen som lekegrind!
hios Skrevet 25. mai 2006 #3 Skrevet 25. mai 2006 FOR !!! Hadde det med førstemann og skal snart installere grinden til lille trille (4 mnd.) for tilvenning. Bruker den ikke som oppbevaringsplass i lange perioder for å lette min hverdag, men den er så praktisk når jeg skal gjøre div. småting, toalettet, hente ting i andre etg., ut i boden, hente posten, mm.....
Mariela-har jente05 og gutt07 Skrevet 25. mai 2006 #4 Skrevet 25. mai 2006 Er FOR lekegrind. Ikke for at ungen skal ligge der hele dagen, men for at jeg skal kunne få gjort noe i huset uten å være redd for hva tulla finner på.. Og hun synes det er helt greit å være i den litt (maks en hav-time pr dag)
Lulita Skrevet 25. mai 2006 #5 Skrevet 25. mai 2006 Jeg er for! Noen ganger må man kunne sette de et sted som er trygt. Og da er jo ei grind genial! Selvsagt skal det brukes med måte. Men det gjelder jo alt her i livet! Det er lov å tenke selv!
Ella i farta Skrevet 26. mai 2006 #6 Skrevet 26. mai 2006 FOR! Jeg trenger å gå på do, lage mat osv....da trenger han et trygt sted å være og jeg kan ikke se på han hele tiden heller! Og han stortrives oppi der... Hadde han ikke likt seg hadde det vært noe annet...
små Skrevet 26. mai 2006 #7 Skrevet 26. mai 2006 Jeg er for. Greit å ha hvis jeg må på do og sånn..Greit nok at storesøster er veldig glad i henne og veldig forsiktig..men plutselig får hun lyst til å gjøre noe..og da er det greit at vesla er "utenfor rekkevidde".. Og jeg har bare gode erfaringer fra da storesøster brukte det.. Egentlig er det nesten et must hos oss..for vi har det ¨så gulvkaldt..
Mamma til tre Skrevet 26. mai 2006 #8 Skrevet 26. mai 2006 FOR Av samme grunner som dei andre gir. At han kan få ligge i fred ein plass. Og etterkvart når han kjem seg rundt om kring sjølv, så er det godt å vite at han er trygt oppi grinda si om eg må ta ein tlf eller må ned i kjelleren ein tur.
Gayza Skrevet 26. mai 2006 #9 Skrevet 26. mai 2006 Er veldig for lekegrind. Bruker den ennå til eldstemann på 21 mnd. Ikke hver dag og ikke lenge om gangen. Men det er å utrolig greit å ha en trygg plass å plassere ham når jeg må plasser hvor han ikke kan være med. Nå forteller jeg ham at han må sitte i lekegrinda og da vil han alltid ha med seg boka eller andre leke som han plukker ut selv. Har brukt den siden han var bitte liten.
skimre Skrevet 26. mai 2006 #10 Skrevet 26. mai 2006 FOR:) vi har hund, så vi har brukt lekegrinda fra dag en... vesla trives godt oppi der, så vi veksler mellom gulv, vippestol og lekegrind... utrolig praktisk å ha et sted å legge henne, hvor hun er trygg synes jeg:)
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2006 #11 Skrevet 26. mai 2006 Er kjempefor! ...etter å ha vært nesten imot før... Samme begrunnelser som ovenfor. Jeg må kunne dusje i fred og ro, hente post, vaske klær etc. Tulla liker det godt og har brukt den siden hun var 4 mnd. Den gangen var det bare som tilvenning. Nå er hun 11 mnd og liker seg godt der. Jeg har også hørt at mange barn ser på grinda som "sitt hjørne" og gjerne snur ryggen til de andre når de vil leke for seg selv. Kan ikke si jeg har opplevd dette selv, men det er kanskje noe i det?
Gjest Skrevet 26. mai 2006 #12 Skrevet 26. mai 2006 For! Poden her trives supergodt i grinda si og ligger der gjerne lenge. Ikke i timesvis akkurat, men fint når vi spiser middag eller ordner i leiligheten eller bare slapper av. Der ligger han og ruller og prøver å krabbe og snakker med lekene sine og rister på ranglen og synger og har det helt fint. Vi har opplevd mange ganger at han blir urolig når han er på armen/fanget, men storkoser seg når han blir lagt i grinda. Vi har faktisk måttet be gjester om å legge ham litt i grinda, for nå trenger han litt tid for seg selv! Grinda står midt i stua og kan ses fra store deler av leiligheten. Så han er ikke ensom oppi der. Vi er spente på hva som skjer når han begynner å krabbe, men vil tro at han vil kunne ha glede av grinda si i lang tid framover!
Gjest Skrevet 26. mai 2006 #13 Skrevet 26. mai 2006 Veldig for, så lenge den brukes som et positivt sted der det er godt, trygt og morsomt å være - ikke som straff når foreldrene ikke orker mer.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2006 #14 Skrevet 26. mai 2006 Vet du, av og til - ja så og si hver dag- setter jeg jenta mi i den grinda bare for å ikke gjøre noen ting. Jeg vil rett og slett ha meg en kaffe, se nyhetene, eller bare sitte i sofaen en stund. Hun suser rundt oppi der og koser seg. Dette gjør jeg uten noen grunn; uten å skal lage middag , hente posten vaske klær etc etc. Føler alle er så utrolig pedagogiske her og kun bruker grinda i nødstilfeller. Barn har godt av å kunne aktivisere seg selv litt på andres premisser enn KUN sine egne, mener nå jeg da. Barnet mitt er snart 8 mnd. Velger å være anonym
minou Skrevet 26. mai 2006 #15 Skrevet 26. mai 2006 FOR! Vi har brukt lekegrind fra dag én, og hun stortrives der. Nå er hun 5 mnd og liker seg bedre i grinda enn på gulvet. Når jeg fortalte moren min at vi skulle ha lekegrind utbrøt hun "Å, så bra, for du ELSKET lekegrinden din!" Visstnok hadde jeg brukt den til å reise meg i og stått i timeshvis (så mye mamma tillot) og gynget og gynget mens jeg holdt meg i rekkverket. Søsteren min, som fikk barn for 15 år siden hadde ikke lekegrind fordi de mente det var et "fengsel" for ungen. Jeg tror det kan være et verktøy for utvikling i kombinasjon med andre arenaer...barna må jo få utfolde seg fritt på gulvet i tillegg!
Twig Skrevet 26. mai 2006 #16 Skrevet 26. mai 2006 For.. =) skal jeg på do o.l, så er det det en trygghet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå