Anonym bruker Skrevet 25. mai 2006 #1 Skrevet 25. mai 2006 Ser mange skriver om åpen barnehage? Hva er det/hvordan fungerer det, og hvem er det som driver slike? (Kommunalt, f.eks?)
Anonymfordennegang Skrevet 25. mai 2006 #2 Skrevet 25. mai 2006 Vi går i åpen barnehage og koser oss veldig! Her er det 2 dager i uka. Den er i andre etasje av den vanlige barnehagen her, og åpner kl 0930. Man trenger selvfølgelig ikke å komme akkurat da. Så leker barna inne til kl 11, da har vi samlingstund og synger. Så spiser vi matpakka vår sammen. Så går vi enten ut å leker eller leker inne etterpå til sånn ca 14. Vi drar hjem før for snuppa sover fra ca 12. Foreldren/dagmamma ol er der hele tiden. Er jo sosialt for både liten og stor. Kommunen driver det her, og det koser 10,- hver gang. Er ei som jobber der som er kjempekoselig. Prøv det! Jenta vår storkoser seg der, og det gjør jeg og.
marianne1231 Skrevet 26. mai 2006 #3 Skrevet 26. mai 2006 Her hvor jeg bor er det helsestasjonen som driver åpen bh. Ellers foregår det på samme måte som Mimse skriver. Vi har med matpakke selv,men foreldrene får kaffe/te
übermamma *5 pp* Skrevet 26. mai 2006 #4 Skrevet 26. mai 2006 Her er det kommunale bhg som har åpen bhg. Det er tirsdag/torsdag fra 12.30-15.30 Er gratis. Har eget lokale i barnehagen, med masse leker og innendørs sklier etc. Og langbord som man bruker når barna er sultne. Vi kan her gå ut når vi vil sammen med de andre barne i "vanlig" bhg. Veldig koselig altså!
Solstråle* Skrevet 26. mai 2006 #5 Skrevet 26. mai 2006 Her tror jeg det er kommunen som driver det. Går i to forskjellige. Den ene er åpen hver mandag fra 09.00 - 15.00. Det er i et rom i en vanlig bhg. Vi tar med mat selv. Den andre bhg er åpen fra 10.00-14.00 fire dager, ikke fredag. Der er det mye større plass, de har samlingsstund og vi får mat og drikke der.... Mye kjekkere!! Betaler 15 for voksne og 5 for barn pr gang!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2006 #6 Skrevet 26. mai 2006 Her jeg bor er det kommunen som driver det via en barnehage. En av førskolelærerne er med og alle barna har jo en voksen med seg. Koster 20 kr gangen og man kan være der i inntil 4 timer. De har tilbudet 3 ganger pr uke. Vi bruker barnehagens areale, men inne er vi kun sammen med de andre som er med i åpen barnehage. Når vi etterpå går ut er vi sammen med de andre barna. Syns dette er helt supert jeg ihvertfall og det er mange som benytter seg av dette fast.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå