Gå til innhold

Snufs... Skal på fest på lørdag men gullet tar ikke flaske.

Anbefalte innlegg

Må nok holde meg hjemme. Har morgendagen med prøving igjen. Hvis ikke det går så blir det hjemmedag på meg på lørdag. Har gledet meg i månedsvis til denne spesielle festen, men gullet må jo få mat først og fremst. Slik er det vel å være mamma...Barna først.

Sukk og dobbeltsukk..

Et siste håp da: Noen med tips? Jeg fullammer, men har ikke lagret noe mm. Hun må derfor få mme på flaske. Hun vil ikke ta det. Vet ikke om det er flasken eller mme hun ikke liker.

Er vel ikke håp? Blir ikke noe fest eller noe på meg før ammeslutt? sukk og dobbel-sukk.

Hun er snart 6 mnd. Sist hun tok flaske var når hun var 6 uker...

Fortsetter under...

min er 7 mnd, og nekter å ta flaske. Han har nektet alt som har med flaskesmokker å gjøre.

Men17.mai sugde gutten juice med sugerør!! Gjett om vi skal servere melk med sugerør når pappan skal ha han alene når jeg skal jobbe igjen etter ferien!

=)

Fest kommer langt bak barnas behov, ja. Så tar ikke din flaske har du nok ikke mye valg, nei.

Må si det høres kjent ut ja.. snuppa er ni mnd nå og vil ennå ikke ta flaske.. så har blitt lite festing på meg også.. skulle i 30 årslag når hun var 6 mnd og jeg gledet meg vilt, men til ingen nytte..måtte pent være hjemme jeg..

men vi har hatt litt barnepike noen ganger på dagen og da har hun faktisk tatt flaske med vanlig kumelk med malt i.. vil ennå ikke ta det på natta, men kanskje snuppa de vil! min liker iallefall ikke mme..

Lykke til!!

Prøv med tutekopp :)

Ellers nesten litt fælt å si det men de spiser bare de blir sultne nok.

Men skjønner at du ikke vil ta den sjansen.

Jenta mi har tatt flaske siden hun var 7 uker men hun har fått den jevnlig da siden hun har vært hos pappaen sin å sånn.

Det kan vera lurt at nokon andre enn deg øver med flaska. Jenta vår tar i alle fall lettare flaske når pappa matar. Trur ho blir sur når ho kan lukta puppen, men får flaske.. Elles er tutekopp eit alternativ.

Lukke til :) Håper du får deg ein tur ut!

Annonse

Du kan jo prøve å pumpe ut litt melk og se om hun tar det isteden?

Også en nødløsning: Du kan kanskje prøve å "lure" henne med litt sukkervann. Det gjorde vi på sykehuset, når tulla ikke ville sutte. Ble helt vill av sukkervannet, og ville suge med en gang ;) Bland 1 strøken ss med 1 dl vann. Kok opp og avkjøl. Trekk opp i sprøyte, og prøv med ca 1-2 ml. Når hun får smaken på det, vil hun kanskje bli mer lysten på mat, og kanskje ta flaske også..?

Håper det ordner seg ;-)

Ja fest har jeg helt glemt hva er:-) Men orker ikke styre med slik før ammeperioden er over....men da skal det bli en skikkelig fest håper jeg.

Godt tips fra en over her, la pappaen prøve. Babyen blir mye mer urolig av deg, for du lukter mat.

Vet mange har fått det til med NUK-tutter når alt annet er prøvd, så det kan du jo teste ut. De fleste utstyrsbutikker, og en del lekebutikker(Brio) har NUK.

Lykke til.

Prøv ulike flasker. Her i huset ville hun ikke ta noe annet enn NUK, men hun tok heller ikke flaske før sent. Vår feil siden vi ikke tenkte på å "øve" på flaskedrikking fra starten av.

Og.. Det er viktig for mor å komme seg ut å more seg litt i denne tiden. Selv om man har fått barn, er det sunt å "lengte" tilbake til festligheter med venninner Faren kan vel så gjerne være hjemme med barn som mor. Husker min første fest etter graviditet og fødsel, det var utrolig morsomt! Og glemt var nattevåk og opp tidlig dagen etter. Utrolig koselig å treffe alle venninnene igjen og ikke måtte snakke om babyer hele tiden (selv om det er koselig altså..).

Stå på! Øv og øv med flaske så skal du se det løsner seg. Men få pappaen til å prøve og ikke vær i nærheten (gå i et annet rom eller noe) så krysser vi fingrene for at det går.

:)

Annonse

Hei! Jeg og skal på fest til lørdag. Har trent med flaske og tulla mi vil bare ha MAM sine flaskesmokker.Tror det er pga utforminga(litt lik smokken til MAM for babyer frem til 4 mnd) og at den er mykere enn for eksempel AVENT sine flaskesmokker(de ville hun ikke ta). Flaskesmokkene til MAM kan også brukes til AVENT-flaskene. Det jeg har gjort er å pumpe meg litt hver kveld (ca 40-60ml) som jeg/mannen min gir dagen etter. Da jeg byttet fra Avent til MAM tok hun flasken med en gang,men vi fortsatte å trene en gang hver dag. Har vel holdt på par uker nå. Tulla mi er også snart 6 mnd. Håper tulla di vil ta MAM flaskesmokken da! Lykke til og håper det blir fest for deg ;-)

Hei, jobber med saken med jenta mi ogsaa. Hun hadde siste flasken sin rundt 8 uker og har ikke hatt noe flaske foer for ett par dager siden. Jeg maatte bare kaste mme som jeg hadde laget, den ville hun ikke ha. Og saa kjoepte jeg ny flaske og ny tut + pumpet i gaar, og hun tok flasken. Ikke helt uten styr da, men jeg tror hun hadde tatt den litt kjappere hadde hun vaert mere sulten da. Saa jeg lurer paa om det kan vaere mme som hun ikke likte. Hun tok enda en flaske i dag etter at jeg pumpet=)

Vesla her er tre og en halv maaned forresten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...