Gå til innhold

Mars: Har noen her prøvd å gi barna vann allerede?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Har gitt Hamza litt vann. Begynte med det fordi vi skulle på ferie til utlandet så jeg tenkte han kom til å bli mye tørst. Han tar ikke flaske med vann, jeg må gi det fra skje el kopp el sprute litt inn i munnen hans fra flaska. Han smatter litt og syns det er ok, men noen ganger om han er sulten blir han veldig furt om jeg gir han vann.

Hvilken grunn ga de på hs om at du skulle beg å gi vann?

De mente hvis ho hadde et sutte-behov, har slitt med litt lite melk, og har måtte legge ho til puppen så ofte, ble så sår av det, så da ente de jeg skulle prøve med litt vann kanskje, for ho har lagt bra på seg, men så måtte jeg legge ho til puppen HVER time en periode... Slitsomt ja

Jeg gir Sigrid litt vann på varme dager, og så pleier pappaen å gi litt hvis jeg er borte litt og hun virker suttete... Bare til jeg kommer tilbake med puppen...:) Hun drikker det a, men syns ikke det er veldig godt tror jeg, hehe.. Men greit å bli vant til det når sommeren er på vei...

Tar hun ikke smokk?

Har aldri hørt vi skal gi vann på flaske mot sutte-behov, men hjelper det da?

Jeg må også legge Hamza til puppen ofte, men så legger han på seg 300g i uka da... Men nå har han begynt å gulpe mye, så jeg prøver å ikke la han drikke altfor mye, han vet tydeligvis ikke når han skal stoppe.

Joda, hun tar sutt...:) Men har skjedd at jeg har vært i byen 2 ganger, og stått i kø hjem. Da har hun rukket å bli litt sulten, og da kan pappaen gi litt vann til jeg kommer! Det gir litt metthetsfølelse. De har ikke vondt av å lære seg å drikke vann! Alt med måte selvfølgelig...:) Er ikke mye vann hun har fått. Men på varme dager prøver jeg å gi henne noen slurker nå og da hvis hun svetter mye....

Hun spiser ellers hver 3-4 time, og trives godt med det...:)

Er spent på å se hvor stor hun har blitt på 3 mnd-kontrollen...:)

Annonse

Hei...

Nei, ho er ikke så veldig på smokken, men det begynner HELDIGVIS å bli bedre nå, begynner å "venne" seg til smokken litt mer nå:o)

Ella gulper også endel, er jo såååå kjedelig å skifte tøy HELE tida *ler*

vi begynte å gi vann for å stoppe hikken til vesla;) vi har hatt problemer med amminga, så her er det bare mme, så da jeg trengte en annen løsning enn puppen, hehe:) hun smatter litt men drikker ikke så veldig mye, men det er jo greit å venne henne til smaken da.

på varme dager er det viktig at de får i seg nok væske akkurat slik som oss, å det er derfor jeg hvertfall har gitt sebastian vann på varme dager...

Trenger jo ikke å henge frem med puppen hele tiden...

bare pass på å koke vannet å la det stå på benken så det blir lunkent...

;0)

• 2 uker senere...

Det er ikkje nødvendig å koke vatnet dersom det tilhører kommunalt anlegg. (Vanligvis då, om det lukter klor hadde eg vært litt skeptisk..)

Men er du kobla opp til brønn, må det kokast ifølge helsesøster

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...