Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvordan får man det bort? Har prøvd med farris på q-tip og klut + klut uten farris. Problemet er at jeg ikke får disse langt nok inn i munnen hans uten at han brekker seg. Trøska sitter jo så langt bak på tungen. Har også prøvd å stikke smukken i farris (!) i håp om at det skulle ha noen virkning, men det hadde det jo ikke...

Men....nå har det seg jo sånn at verken jeg eller han er noe plaget av dette, så trenger jeg da enklig å bry meg med det i det hele tatt???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5160370-trenger-hjelp-ang-tr%C3%B8ske/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan prøve å ha litt farris på ei sprøyte eller t-skje og gi som han må svelge? Da vil han skylle nedover i halsen.

Vi har ei som har hatt trøske siden 15.januar. JIPPI! Not.

I perioder var det veldig mye, og da behandlet vi slik som du gjør. Men så roet det seg ned noe, og da sluttet jeg. Så nå ser det ut som det kommer og går litt av seg selv. Så jeg tror at kroppen deres klarer å håndtere noe av det selv.

Årsaken til trøske er vel noe med pH-verdien, husker ikke om det er for lav eller høy ?!? Så jeg ville prøvd ei stund uten å gjort noe, hvis han ikke blir plaget av det.

Annonse

Du ser inni munnen om det blir hissig og sårt, ofte litt rødt og kanskje hovent. Vil da sikkert gråte litt, bruke tunga unormalt mye, kanskje inni munnen med fingre eller lignende. Har ikke hatt de plagene her, men legen sa at hvis det ble rødt og sårt så skulle jeg ta kontakt på nytt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...