Anonym bruker Skrevet 25. mai 2006 #1 Skrevet 25. mai 2006 Her så har pappa et problem. Barna våre er redd å dusje, og da bruker jeg å være i dusjen sammen med dem. I den vanlige uken i mnd, vil jeg ikke dette, så jeg spurte far. Han har svære problem med dette, han vil ikke vise tisseluren foran uskyldige små pikene sine. Det samme gjelder dosituasjoner, dersom han er alene med pikene, går han ikke på do, livredde for at de skal se tisseluren.... Har dere menn som er slik?
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2006 #2 Skrevet 25. mai 2006 Nei mannen min har ingen problem med å dursje sammen barna sine (begge kjønn). Prøv å forklar han at det er helt naturlig. Jentene må jo bli vant til å se en tisselur. Han slipper ubehagelige spørsmål når de blir gamlere om de har ett naturlig forhold til den.
Gjest Skrevet 26. mai 2006 #3 Skrevet 26. mai 2006 Nå har vi gutt da, men vi går naken rundt til og fra dusjen, og vakerommet for å hente klær etc. Vil har Jr skal få et natulig forhold til det.
Piri Skrevet 28. mai 2006 #4 Skrevet 28. mai 2006 Nei, han bryr seg ikke. Men kan ikke mannen din ha på seg en truse mens han dusjer med dem?
Rut Bram Skrevet 29. mai 2006 #5 Skrevet 29. mai 2006 Si det heller sånn, at hvis ikke de får et naturlig forhold til det, så kan de få problemer med dette senere! Hvis han alltid må skjule seg, tror jo barna at dette er noe farlig. Å dusje og gå på do sammen med barna sine når de er så små, må da være helt naturlig.
nungo Skrevet 29. mai 2006 #6 Skrevet 29. mai 2006 Kjenner meg godt igjen, ja :-) Mannen min er også livred for at jenta vår skal "oppdage" at han har en tiss, han også. Hun er jo i den alderen, hvor de blir litt opptatt av slik - spør om mamma har tiss osv. Jeg sier bare, ja, alle har tiss. Men om hun spør ham, sier han bare nei :-) Litt gøy synes jeg, men jeg prøver også å forklare han at det kan bli et problem og den dagen kommer der han blir nødt for å ta henne med på do f.eks. eller hun kommer til å gå inn på badet mens han er i dusjen. Så det er egentlig bare å få det "overstått" så tidlig som mulig, tenker jeg.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2006 #7 Skrevet 29. mai 2006 Pappaen her dusjer alltid med jenta vår nesten, "går så mye fortere å dusje sammen- 2 fluer i en smekk... " Han er ikke redd for å vise seg til henne nei. Hadde en liten morsom dusje-episode : Hun er to år nå, og hadde en liten periode der hun syntes det var så morsomt å se tissen henge der å dingle, og plutselig rev hun tak i den... huff. gjett om det var en litt sjokert pappa da. Men han forklarte henne (det det går å forklare til en toåring da... ) at det ikke var lov osv. Og det skjønte hun, og nå er hun ikke noe opptatt av tissen hans mer, og han kan dusje uten å være redd..hihi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå