Gå til innhold

Fant ut at oldemoren min het Ragne...syntes det var så fint at jeg mått elegge det inn her så det kanskje får leve videre...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for påminnelsen :) Helt enig i at det er et flott navn.

Jeg hørte nettopp om en som kalte datteren sin for Dagne. Syns det var utrolig vakkert også! Hva syns du? Vurderer å bruke det selv. Har lagt det ut her med VELDIG variert respons. Det hadde vært interresant å høre hva en som likte Ragne synes...

Ragne Tangen! Pernille og mr.nelson, min barndoms barnetv!!

Helt greit navn, men gitt valget syns jeg Dagne er finere.

Merker at jeg trekkes mer mot e-endelser nå, etter noen år i -a endelses-rus. men det har kanskje noe med å gjøre at når man er vokst opp me ørten Hanne'r, så blir hanna litt eksotisk, mens når man er vant til å høre ragna eller dagny, så blir ragne og dagne litt mer spesielt.

Liker også Fride bedre enn Frida.

Fride var søtt!

Liker ragne bedre enn dagne, men det er fordi min tidligere musikklærer het dagne og jeg så henne som en "svak" og litt "stakkarslig" person....men det er jo kun pga assosiasjoner...dermed var jeg ikke mye til hjelp med dagne! ;) ta det som føles best når du sier det

Annonse

Unnskyld at jeg sier det, men jeg synes IKKE at hverken Ragne eller Dagne er noe fine navn i hele tatt.

Men Ragna derimot er kjempesøtt jentenavn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...