Gå til innhold

Vask av pumpe - hva gjør dere?

Anbefalte innlegg

Jeg har fått beskjed (fra barselavdelingen) om å vaske pumpen etter bruk på følgende måte:

- vaske alle delene godt i såpevann

- skylle godt med varmt vann

- koke

Synes dette blir litt omstendelig.. særlig hvis jeg skal pumpe mer enn en gang en dag.. Men vil jo ikke være uhygienisk heller... .-)

Hva gjør dere?

LilleSnupp er nå 4 måneder... Kanskje ikke så farlig lenger da, er kanskje viktigst å vaske veldig godt de første månedene?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5159762-vask-av-pumpe-hva-gj%C3%B8r-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Eg skyller den godt, først i kaldt vatn og deretter i varmt vatn etter kvar bruk. Så vasker eg den i såpevatn og steriliserer den i steriisatoren ein gong om dagen.

Dette fekk eg beskjed om å gjere på helsest, for dei første dagane kokte eg den kvar gong den var brukt.. og det var styr, det.

Eg pumper meg til alle måltid.

Når din lille er 4 mnd treng du ialfall ikkje koke etter kvar bruk, ville eg tru.

Hei

På Avent manuelle pumpa står det at den skal vaskes og kokes etterhver gangsbruk. jeg hadde ikke mulighet til det for pga. antydninger til tilstoppede melkeganger måtte jeg pumpe ut det jeg fikk ut etter at babyen var ferdig spist.

Og her var det mat med 45-60 min. mellomrom fra ca.kl 06.-06.30 og til ca 22.-23 på kvelden. Og hun hadde kollikk i tillegg noe som gjorde at det ble mye på fanget de første ukene. Så jeg hadde ingen muklighet for å få til det.

Nå soves det så mange timer på natten at jeg bare pumper natt/tidlig morgen og da koker jeg pumpa annenhverdag. Oppbevares i kjøleskapet når den er brukt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...