Gå til innhold

Dere som gir babyen mme!!??

Anbefalte innlegg

Tusen takk mina! Blir spennende! Men kjenner vel allerede litt på at det blir vanskelig å vekke henne for å få 3 timer mellom måltidene. Er også litt bekymret for at det skal bli mange flere måltider siden hun da får siste måltid så tidlig på kvelden. Har prøvd å legge henne tidligere før. Da har vi endt opp med å måtte vente et par timer, gi mat på nytt, og så legge....Hmmm. blir i hvert fall spennende å se. I natt sov hun fra 22-06, er jo ikke så dårlig det heller :-)

Fortsetter under...

skjønner godt det de med vekkinga, men jeg ga det et forsøk, siden det stod i boka, FSS for alle penga hehe;) men nå er det ikke lenger nødvendig så ofte gor hun våkner "etter klokka" stort sett... 22-06 er slett ikke verst nei, det blir 8 timer herlig søvn det!

Hei mina!

Ja foreløpig går det som en lek! Har latt det gå 3,5 timer i mellom måltidene siden hun fikk frokost så tidlig (06). Kan nesten ikke ende opp med legging klokka 18... Har også latt henne være våken liten en stund etter at hun viser tegn på tretthet, slik har hun vært våken 1,5 timer. Da sovner hun med en gang hun kommer i vogna!!! Utrolig.. tidligere har det vært litt sutring og skriking, men ikke t knyst nå... Dette lover jo bra... Tenk om løsningen er å gå fra 4 til 3 timer mellom måltidene og litt mer våkentid?!

Hei igjen mina!

Lurer også på hva du gjør med siste stell før kveldstellet? Nå kommer hun til å få nest siste måltid klokka fem, etter dette sover hun ikke noe særlig før hun skal legge seg. Steller du da både etter måltid som er klokka fem og så igjen før siste måltid?

hei og hopp!

Vi skal ha dåp i morgen så gårsdagen fløy avgårde med planting og pynting:) mye å gjøre klart, men det er jo koselig da!

så bra at det gikk fint med legginga, Maia gråter nesten aldri når vi legger henne i vogna heller... noen dager må vi jo forsyve ting litt, og ikke alltid alt går etter klokka 100 %, men jeg synes nå det er lettere å være litt fleksibel når vi har en god rutine i bunn!

her er nest siste måltid i fire tiden, og da bare skifter jeg bleie kjapt, blir ikke store stellet da, hun skal jo i badekaret i seks tiden:)

håper det gikk fint med deg i går, her skinner solen fra skyfri himmel, så nå skal vi ut å nyte dagen!!!

Heisann!

Så spennende med dåp i morgen! Vi hadde dåp sist søndag. Kjempekoselig, men selvfølgelig en del å gjøre ja ;0) Litt godt når den er over også.....Ting gikk flott i går, helt til kvelden... Dagen gikk slik:

06.00: Da våknet hun og fikk første måltid.

07.45-09.15: Søvn

09.25: Våknet og fikk mat

11.10-13.00: Søvn

13.05: Mat

14.35-16.55 Søvn

17.00: Mat

Etter 17 legger vi henne ikke ut i vogna. Har derfor ingen lange blunder. Mer type 30-45 min. en gang før måltidet klokka 20.00.

Såååååå startet problemene....*sukk* Tror vi har vært litt vel optimistiske som trodde at vi plutselig kunne legge henne ca. 2 timer før. Har aldri vært trøbbel med leggingen, men nå ble det baluba gitt!!

Sovnet i 22-tida som hun pleier, men da var det jo plutselig 2 timer siden sist hun spiste... Jaja, sov faktisk fram til 04.45, fikk litt mat og sov til 08.15. Så alt i alt....har det jo gått bra da :-)

Tenker at det kanskje er lurt å forskyve leggetiden litt mer gradvis framover? Type et kvarter etter noen dager? Prøver dette i kveld og ser om leggingen blir lettere... Rart med disse små nurkene, kan se ut som om dem har temmelig nøyaktige klokker i seg :-)))

Utrolig kjekt å lufte tanker med deg, og er takknemlig for all erfaring du deler!!

Masse lykke til med dåp i morgen! Krysser for pent vær nå da :0))

Annonse

hei igjen!

da var dåpen vel overstått, og det gikk over all forventning! solen skinte og jenta var blid;) jeg var litt nervøs for hvordan det skulle gå i kirken, men hun var så snill atte!

har hørt flere her inne si at det er lettere og forsyve natten litt og litt ja, så jeg håper det har gått bedre med dere nå, men det hørtes jo ut som om du fikk dagen bra til da!

kjempe flott å kunne dele erfaringer med en som følger de samme prinsippene som vi, spennende å se hvordan det går fremover:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...