Gå til innhold

Når sluttet dere å amme? er det fortilig å slutte når han er 7 mnd?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ammer fortsatt, hun er 10 mnd og planen er å fortsette ett par mnd til. Men, hvis du av en el annen grunn føler for det, så er det ikke for tidlig ved 7 mnd heller nei, det får bli din avgjørelse! og det er slett ikke alle som ammer så lenge heller...

For tidlig er det jo ikke, men det er jo en ting du må føle på selv. Hvis man tenker på det som er anbefalt, så er det ihvertfall et år. Så selv har jeg tenkt å la lillesnupp få en dose vitamininnsprøyting fram til hun er året ca. Det er ihvertfall det jeg har tenkt. Snuppa mi som nå er 20 mnd fikk til hun var 10 mnd. Da var jeg midtveis i neste svangerskap, og ønsket et opphold mellom ammeperiodene. Fom min del, og for at ikke hun skulle føle at babyen tok hennes pupp:-)

Så det er jo ikke fortidlig, men det anbefales litt lenger.

Er litt lei av amming selv nå, føler jeg har gjort det i årevis:-)

Syns 7mnd er kjempebra jeg :) Det er jo veldig viktig å amme de første 6mnd hvertfall. Om man gjør det til 1 år er også bra men tror de første 6mnd er viktigst.

Jeg ammer ennå(7,5mnd) å har tenkt til å fortsette til hun er 1år. Mye pga allergi i familien og fordi jeg syns det er koselig å amme.

Men ved 1år er det slutt. Da skal hun begynne å være hos pappaen annenhver helg så da går ammingen rett vest. Men det er greit for meg...syns 12mnd holder for min del.

Datteren min er bare 5 mnd, så jeg fullammer fremdeles. jeg håper jeg holder ut et år jeg og, i allefall en gang eller så i døgnet. Men gudene veit. Av og til er jeg bare så drittlei av biting og puppenekt og tette melkeganger...og når hun biter så mye nå, hvordan blir det da når hun får tenner? Så jeg synes du skal se det an og holde på så lenge du kan/orker. Dette må hver og en bestemme selv.

Annonse

Det er det vel bare du selv som kan avgjøre!

Jeg ammer snuppa på 6,5 mnd, og kommer til å gjøre det til hun er rundt året hvis jeg er så heldig å ha melk så lenge. Og hun ikke begynner å bite alt for mye.....

Gutten min er 7 mnd og jeg ammer kun morgen og kveld. Noen ganger pumper jeg midt på dagen om jeg har mye melk og det får han til middag. Han er lite interresert i puppen på dagtid, så det funker veldig bra slik vi gjør det nå. Pupp når han våkner, så kan vi ligge litt i senga før morgengrøten. Han får MME til lunsj og MME eller MM + middag. Ammer på sengekanten før leggetid. Vet ikke hvor lenge jeg har melk nok, men vil fortsette med dette noen måneder til om det er nok melk. Er det ikke nok melk er det greit det, og! Gjør som du føler for selv, du! Jeg syntes ikke det gjør noe om du velger å slutte nå! Helt opp til deg! Men det kan jo være fint å gi litt antistoffer gjennom vårforkjølelsen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...