Gå til innhold

Er det mulig! Er det bare min mann som er lat?

Anbefalte innlegg

Føler meg som en alenemor til to!!! Blir så drit lei!!!

Det er godt over to måneder siden mannen min har skiftet en bæsjebleie på være fire måneder gamle datter. Spurte i sta om ikke han kunne ta det, men nei. Han orket ikke. Jeg orket ikke å krangle da han forhandlet frem at han skulle gjøre det neste gang (som om det blir noen bæsjebleie når han er hjemme på en laaaaaaaaaang stund, så mye som han er hjemme) og så skulle han lage middag istedet. Det blei pølse i lompe. Faen! Aldri mat som tar mer enn to sekunder for han å lage. Han hjelper aldri til med husarbeid. Jeg blir så lei av han. Hvordan skal jeg få han til å oppføre seg??? Jeg blir gal!

Og i dag var vi bedt på lunsj til mamma og pappa. Mannen min rakk ikke å være med på grunn av at han skulle gjøre ferdig bilen sin til EU-kontroll til neste uke. Jaja.. greit nok. Men da jeg kom hjem hadde han ikke begynt ennå. Han hadde sitti og spillt nettpoker og sett på fotaballkamp mens vi hadde vært borte i sju timer. Så nå først går han ut og driver med det han skulle...

Fortsetter under...

Dette hadde ikke jeg orket, aldri i verden. En latsabb av en egoistisk mann. Prøv å få satt han på plass før du sliter deg alldeles ut!

Dette kunne forøvrig aldri vært min samoer, siden du spør om det. Han bidrar veldig mye både med baby og med hus.

høres ut som han jeg bor sammen med...kunne skreve samme innlegget selv....dritt lei udugelige mannfolk...spurte om han kunne bytte bleie i sta,men da skulle han ut å ha seg en røyk...spurte om han kunne bade henne i kveld å,men nei det kunne han ikke...Hva bedre at jeg gjor det sa han, for jeg har gjort det før...kanskje påtide å bade datra si når hun er 6mnd...hadde jeg vært alenemor, hadde jeg vertfall fått litt fritid. nå har jeg en liten og en stor unge å passe på...måtte ha henne med på butikken i går kveld å handle fordi han kanskje måtte på do mens jeg var borte....hallo??? er det mulig?

hva skal en gjøre med slike? føle at jeg har prøvd det meste...til ingen nytte...

Annonse

Være alene med barna er lurt. Han er like mye forelder som deg, og må jo kunne klare det. Hvertfall mellom to amminger, hvis du ammer.

Ellers er det kanskje en ide å planlegge litt på forhånd? Sette opp en plan for middagene i løpet av uka, kanskje, og kanskje også hvem som skal lage det? Og gi ham noen faste oppgaver i huset (støvsuge 1 gang i uka, på torsdag feks.). Menn SER jo rett og slett ikke hva som må gjøres, de blir jo helt oppslukt i det de driver med. Men jeg tror (naiv, jeg) at de fleste menn ønsker å gjøre en innsats for å få en fornøyd kone og god familie, det vanskelige er å finne ut hva og hvordan.

Takk - det der med middagsplan var ingen dum idè. Skal prøve å se om vi kan få til det. Og det med faste oppgaver også. Men akk - det får meg til å føle meg som moren hans! Det er jo på en måte sånn man behandler barn som skal hjelpe til hjemme. Det vil jo bli jeg som er "støvsugingspolitiet". Men han SER jo ikke hva som må gjøres. Eller så overser han det lett.

Det blir jo på en måte en liten oppdragelse, ja. :-) Dere må passe på at dere begge får oppgaver dere kan trives med (sett opp oppgaver til deg også, når du først er i gang!), og du må prøve å la være å mase på ham for mye. Heller avtale å evaluere ordningen etter en tid. Ikke se på det som et barn som skal hjelpe til hjemme, se på det som en ansvarsfordeling på en arbeidsplass. Husk at han også har lov til å ha meninger om hvordan ting skal være!

Jeg og mannen min hadde en liste på kjøleskapet med husarbeidsoppgaver da vi først ble samboere (gjemte den riktignok når vi fikk besøk...) og det fungerte veldig bra. Nå noen år seinere og når jeg har gått hjemme i noen måneder og tatt mer og mer av husarbeidet ser vi faktisk begge to at det kanskje kunne være en ide med en sånn liste igjen. Så det får vi kanskje prøve på når vi begge er ute i jobb igjen.

Lykke til!

Jeg har nok aldri funnet meg i dette. Mannen min er aktivt med å skifter bleie, gir mat, bader, steller og leker med sønnen vår på 7,5 måneder. Han hjelper forøvrig også med husarbeid og lager middag en gang i uka :-) Ja, tror nok du har funnet deg en lat mann! Kan det hende han har blitt så lat fordi du har latt ham bli det? Husk, du er den som setter grensene for hvordan DU vil ha det!!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...