Gå til innhold

Hvordan følte du deg (fysisk) etter utskrapning?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en SA i mars, og etter mye att og fram måtte jeg ta en utskrapning for en uke siden - det viste seg at det var rester igjen...

Blør lite nå, men har samme verking i magen, som da jeg gikk med rester.... også kommer det slimaktig utflod. Er så redd for at de ikke har fått ut alt, siden jeg har lest at man kun skal ha noe mensverking de tre første dagene. Noe som kan dele sine erfaringer med meg?

Fortsetter under...

Dette høyrest ikkje heilt bra ut. Kor mykje var du på veg? Eg hadde utskraping same dag som eg spontanaborterte (var da 10+1 eller noko slikt). Slutta å blø etter litt over ei veke. Hadde litt vondt i magen på begge sider dei første par dagane, men meiner å hugse at blødning og verk vart verre av fysisk aktivitet (rask gange, f.eks.) i omtrent ei veke etterpå. På sjukehuset sa dei at om det ikkje slutta å blø i løpet av tre veker, måtte eg koma tilbake.

Om det ikkje går over innan rimeleg tid, bør du nok kontakte lege for å få det sjekka. Det er ikkje særleg bra om det blir betennelse.

Jeg fikk konstantert en MA på tirsdag, og kroppen støtte ut mesteparten natt til torsdag og på den morgenen. Fikk utover dagen store smerter og dro på sykehuset. De mente at jeg hadde litt rester og jeg ville da prøve å la kroppen ordne opp selv. Men smertene ble verre, og på fredag morgen ringte legen hjem til meg (fantastisk dame!) og de ville ha meg inn til utskrapning pga. infeksjonsfaren.

Har nesten ikke blødd og har nesten ikke smerter etter utskrapningen. Er bare litt øm.

Har de tatt blodprøver av deg for å se om du har infeksjon i livmora? Hvis du har gått med rester siden mars, vil jeg tro at dette er sannsynlig. Dersom utfloden er gul/grønn aktig, litt tykk og lukter er dette også et tegn på en infeksjon. Jeg ville oppsøkt lege hvis jeg var deg...

Da jeg mistet første gangen for ca et år siden hadde jeg masse vonde etter rier i flere uker, og hadde blødninher i 2-3 uker.... (Spontanaborten hadde begynt som en fødsel!)

etter hvert trodde de at jeg hadde rester siden jeg enda hadde rier og slik, men det hadde jeg heldigvis ikke, og etter noen uker som sagt.. var jeg FYSISK så god som ny...

Jeg fikk kompilikasjoner etter utskarapning, for de fikk ikke ut alt.. De sa det var normalt med litt blødning, men at jeg ikke ville ha smerter (bortset fra den dagen utskrapningen ble gjort). Jeg fikk smerter, og gikk med det en hel uke før jeg ringte dem. Hadde kraftige krampe/rielignenede smerter. I tillegg hadde jeg feber. Da jeg ringte og fortalte det ville de ha med på sjekk samme dag.

Det viste seg det var rester igjen i livmoren, og jeg hadde fått infeksjon.

Hvis det ikke har gitt seg enda, må du ringe til avdelingen der du var innlagt da utskrapningen ble gjort, de skal ta deg til kontroll dersom du har unormale plager i etterkant.

Lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...