Gå til innhold

Noen som har opplevd dette? (dagmamma)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har prøvd å la jenta vår (1 år) gå hos dagmamma i 5 uker nå, men det nytter ikke, hun gråter hele dagen og sier mamma.... Det er umulig å avlede henne også. Jeg vet at dagmamman er flink, men kan det være tilfelle at de to rett og slett ikke passer sammen? Det virker også som at hun ikke liker de andre barna der... Når jeg er med henne, er hun utorlig blid og munter, leker greit med andre barn, er skjelden/aldri skeptisk til fremmede. Vi ble derfor veldig overrasket over at det gikk såååå dårlig hos dagmamma.

Vi har sluttet hos dagmamma, for hun ble for krevende i tillegg til de andre barna hun hadde der.

Hun skal i barnehage til høsten, og vil da være 16 mnd. Kan dette gå bedre, eller må jeg regne med flere måneder med tilvenning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff,ikke lett det der.. Man vil jo selvsagt at barnet skal trives hvr det skal være.. Har dagmammen for mange barn,krever jenta di en del oppmerksomhet?!Dette er noe man kan tenke på...Kanskje hun ikke får den oppmerksomheten og tryggheten hun føler hun skal ha..Husk hun har jo vært hjemme sammen med en god og betryggende mamma i ett år nå.. Forandring kan være vondt for alle..

Etter å ha hørt masse om tilvenning i bhg og dagmamma,har jeg funnet ut at det å la barnet starte tidlig er det beste for da skjønner de ikke så masse..Jenta mi begynte i bhg samme mnd hun fylte 1 år.. Det gikk kjempe fint,da bare vinket hun og alt var helt fint,og det gjør det fremdeles.. Nå er hun 16.5 mnd.. Trives veldig godt.. Når det gjelder barnhage for ditt barn til høsten kan det kanskje bli litt gråting den første tiden,men det vil fort gå over igjen..Viktig at dere som foreldre viser at dere er trygge på å ha henne der,og viser det..Barn leser deg som en åpen bok..De ser alt du føler og tenker bare på ansiktsuttrykket ditt.. Så bare la henne se at du synes det er topp at hun skal gå i bhg,så synes hun også det:)

Lykke til...Dette går kjempe fint:)

Skrevet

ville brukt mye tid i åpen bhg. i tiden fremover, og venne barnet å være litt på egen hånd. Er barnet vant med mye oppmerksomhet? Kanskje lære barnet å være litt alene/lære alenelek. Eldste min var litt sånn, og vi var i bhg. og lekte nesten hver dag og helg i ukene før. Det trenger ikke å bety noe for bhg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...