Gå til innhold

Anbefalte innlegg

alle barn er så forskjellige, og alle foreldre har forskjellige rutiner...hvordan får de alle barna i barnehagen til å sove samtidig og like lenge? Er det bare fordi barna aksepterer rutinene til "fremmede" og trasser med foreldrene?

(min jentunge sover aldri lenger enn 45 min av gangen på dagtid, og blir derfor veldig fort trøtt igjen. Skulle så gjerne fått henne over på litt lengre våken, litt lengre søvn.)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5157633-hvordan-gj%C3%B8r-de-det-i-barnehagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

På avdelingen hvor jeg jobbet hadde vi barn fra 10 mnd til 1.5 og da hadde vi 2 stk som sov på annen tid enn resten. Første lur allerede rett etter ni, da var de som oftest våkne når de andre sov og fikk spise da, og så var det ny lur ca 14-15..... Det var ikke noe problem hos oss, la de oppi vogna deres når de ble trøtte.

Det ble litt forandring i våre rutiner m pausetid, siden vi da måtte ha voksne til å være sammen med de to småttisene som var våkne mens resten sov og i tillegg voksen som hadde ansvaret for de sovende- men det gikk fint :o)

Så de kommer nok til å tilpasse seg barnas behov (får man håpe)

Etterhvert som barna blir eldre forandrer de jo søvnmønster og sover ca samtidig som resten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...