Gå til innhold

Juni: gode tannpusse-tips

Anbefalte innlegg

ikke lett å pusse tenner her i gården:) Han lukker igjen munnen, biter på tannkosten, vrir seg unna...i det hele tatt, det blir ikke enkelt for en stakkars mamma og pappa å pusse tenner på gutten sin:) Noen gode tips. Må jo legge til at de få sekundene det går bra, da roser vi han opp i skyene:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5157584-juni-gode-tannpusse-tips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hmm, gode råd?? vi synger puss,puss så får du en nuss.. og han har fått leke med tannbørsten på stellebordet ganske lenge før vi begynte og pusse tennene hans så han skulle venne seg til den. Må jo si at det er ikke så nøye vi får pussa men vi er innom de tennene han har...er vel bare å bruke tid så går det seg nok til..:)

Jeg synes heller det ikke er så lett å pusse tenner. Celine biter på tannbørsten. Pusser like mye tungen her i alle fall. Det viktige er vel å få inn rutine slik at de vet at man pusser tenner morgen og kveld ved stell. Vi prøver i alle fall så godt vi kan.

Er det noen som vet når man begynner med flor tabletter?

Vi synger puss, puss så får du en suss. Når vi er to hjemme hjelper det at den ene av oss foreldre pusser tennene selv, hun synes det er såå morsomt! Holdt på å le seg skakk da hun fikk hjelpe pappaen med å pusse tennene. Jeg pleier bare å late som om jeg pusser tennene selv, da gaper hun fornøyd.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...