Gå til innhold

Hva regnes som aa reise seg....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla her holder hodet med skuldrene naar vi forsiktig "drar" henne opp i sittende stilling naar hun ligger ned paa ryggen. Saa loefter hun seg selv opp i staaende stilling - vi holder armer selvfoelgelig, men ikke mye mere hjelp enn balanse...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skriver ikke hvor gammel hun er, men så vidt jeg kan skjønne er dette ikke å reise seg. Har jeg rett hvis jeg tipper at hun er mellom 3 og 6 mnd et sted? Uansett , så lenge hun ikke klarer å komme seg dit selv må du ikke slippe ungen når hun "står", og helst ikke la henne stå for mye med vekt på føttene heller. Eller sitte uten hjelp. De har hverken ledd eller muskler til å tåle belastningen av å stå enda (selv om de kan virke forunderlig sterke og "sparker fra" i ung alder), og hvis de faller/mister balansen kan de ikke ta seg for. Men så lenge du holder henne god rundt brystkassa, slik at du bærer vekten, kan hun sitte, stå, hoppe og more seg så mye hun vil...datteren min synes det er veldig stas.

Skrevet

Jeg vil si at de reiser seg når de kommer seg opp i stående stilling selv med bare hjelp av møbler etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...