Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Dette som skulle være en fantastisk dag, ble bare trist og lei. Vi var på egguttak på tirsdag der de tok ut 8 egg, fikk beskjed i går om at 7 var befruktet og jeg var lykkelig. Idag da vi kom til innsetting fikk vi oss en midt på tryne. Eggene var svært fragmenterte, dvs at de var av svært dårlig kvalitet, kun 2 kunne settes inn, men disse var heller ikke bra, så sjansen er minimal. Legene kan ikke forklare dette, og vet ikke om det gjelder kun dette egguttaket. Er det noen andre som har opplevd noe lignende og som har noen trøstende eller oppmuntrende ord?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5156660-befruktnning-men-nei/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var trist! Jeg pleier ikke å ha så mange egg, men det er blitt ett tilbake 2 ganger og 2 tilbake 1 ang og ingen befruktning 1 gang.. Hver gang det er blitt befruktning har det også vært egg med for mange fragmenter på. Men jg har hørt om de som får satt inn to-delte og det blir det også barn av!

Ønsker deg lykke til - og husk at ALT går, det er bare et spørsmål om tid!

Klemmer fra

Heisann :-)

Du, ikke ta sorgen på forskudd.

Jeg har hatt 2. forsøk og bare fått positive tilbakemeldinger på eggkvalitet, gullegg med mer.

Men er jeg gravid? Nope...

Klart at gode egg og at klinikken er fornøyd med kvaliteten etc. er kjekt å høre, men det finnes ingen garantier uansett kvalitet.

Har hørt om de som er blitt gravide med såkallede "dårlige egg".

Det er absolutt ingenting du kan gjøre nå likevel. Prøv å slapp av, senk skuldrene og rug så godt du kan.

Hvorfor skal ikke dette gå da? Det kan det like gjerne gjøre skjønner du.

Mine gullegg funka heller dårlig. Kanskje dine skal veie opp for det?:-)

Krysser fingene for deg og ønsker deg lykke til!

Klemmer

Takk for tilbakemelding og trøstende ord fra dere begge! Det er så rart, jeg trodde liksom at så lenge vi fikk beskjed om at eggene var befruktet så var vi på den trygge siden i første omgang. Og det virker jo som om det er en sjeldenhet at ingen egg er bra, aller er fragmenterte mer eller mindre.

Var alle dine egg fragementerte, Snoopi, eller hadde du også ett som var bra? Dette var vårt første ivf forsøk, og legene sa at ved neste forsøk så vil de kunne si om dette var ett engangstilfelle, eller om det faktisk er sånn at vi ikke "får det til" Har prøvd i snart 4 år!

Må faktisk smile litt her jeg sitter... Tusen takk for oppmuntrende ord, trengte det nå. Har vel egentlig allerede avskrevet dette forsøket, men det er alltid en liten stemme i hodet mitt som sier joda, det går nok nå.....

Har dere fått noen forklaring på hvorfor dere ikke lykkes? Skal dere sette igang med nye forsøk? Vi får håper på nye gullegg begge to.

Tusen takk for at du tok deg tid til å sende meg den meldingen!

Klemmer tilbake

Annonse

Hei igjen, Mallen :-)

Jeg er steril idag pga Hgsd har operert vekk begge egglederene mine.

De skyldte på egglederene ved 1.forsøk, men da jeg ikke hadde de ved 2.forsøk, så sleit de litt med en forklaring.... For det finnes ingen :-(

Litt tungt å få høre at "det er bare sånn"... Selv med mine gullegg, så er det bare sånn.

Det eneste som er sikkert - det er at ingeting er sikkert dessverre.

Jeg har få egg, 5-6, men klarte å få 3 på frys nå ved sist forsøk som var det 2.forsøket. Skal til UL imorgen og bestemme innsetting av fryseegg, så det blir vårt første frys. Spennende og skremmende da det er mye som skal klaffe...(hjelp!)

Men vi prøver, så ser vi hvordan det går.

Ser av en eller annen grunn litt lettere på dette forsøket. Han nok med manglende medikamenter å gjøre.

Var dette deres første forsøk?

Hvor hører dere til?

Tar dere "vanlig" IVF?

Hva er dere "problem"?

Hvor gamle er dere?

Fytti for ett mas på meg da.....tjihi:-)

Vi holder til i Hgsd.

Jeg er 30 i år og han er 36 - ingen barn (ENDA!!!)

Jeg hadde defekte eggledere pga infeksjon, så de er nå "borte-vekk".

Og du, den lille stemmen i hodet ditt har helt rett - det går nok, en vet bare ikke når, men det skal gå :-)

Rug, min venn - som bare en IVF`er kan :-)

Klemmer:-)

Hei Mallen! Det har vært ett fragmentert og et perfekt de 2 forrige gangene og ett perfekt. Siste gangen nå, var det 3 perfekte. 2 tilbake og ett i frysern. Hadde blodprøve mandag som viste hcg på 26, derfor skal jeg ta ny i morgen... (den skal gjerne være 100 på RD 14..)

Det skal nok komme et perfekt egg neste gang! Tvitvi.

klemmer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...