Gå til innhold

Får man mindre melk når alt bare er styr hjemme?

Anbefalte innlegg

Sover lite, stresser masse og har en sambo som bare er ute etter å krangle med meg eller irritere meg maks...Kan ikke si noe til han uten at jeg får en grimase eller noe dritt slengt tilbake. Sånn er han hele tiden. Men forventer at jeg skal gidde å høre på han og gjøre det han vil. Har knapt melk i dag. Pumpet i stad og fikk da ut 2o ml!

Skulle jo ønske jeg kunne fått beholde den lille melka jeg har!

Fortsetter under...

Annonse

Min oppfatning er at du ikke mister melka av stress. Dette sier jeg på bakgrunn av at jeg hadde et alvorlig sykt barn som ble operert mange ganger da hun var liten og jeg måtte pumpe meg før og etter hver operasjon i perioder. Men jeg tror at når du blir stressa så blir det vanskeligere å drive ut melka og når du ikke får så mye melk ut som du er vant til vil melkeproduksjonen gradvis gå nedover. Jeg tror også at dersom babyen din suger av deg vil han få i seg mye mer enn når du pumper deg. Det kan du kontrollere ved å veie ham før og etter amming. Grunnen til at jeg tror dette var at når jenta mi ble operert klarte jeg til slutt ikke å pumpe ut en dråpe melk og alle sykepleierne var hellig overbevist om at jeg hadde mistet melka og de prøvde å få i henne melk i flaske, på skje og etter alle kunstens regler, men hun ville bare ha pupp. Når jeg la henne til brystet og vi fikk ro og fred rundt oss var der massevis av melk likevel. Produksjonen hadde nok gått litt ned fordi jeg ikke hadde fått noe ut på noen dager, men den kom fort opp igjen fordi hun var så ivrig til å suge. Håper inderlig for deg at du skal klare å få orden på problemene dine slik at dere kan få ro og fred rundt dere og kose dere i sammen isteden for at alt skal bli et ork!!! LYkke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...