Gå til innhold

Oktober: Strekkmerker


Nicita73

Anbefalte innlegg

Har dere tenkt å forebygge mot det? Vet ikke om man kan det,men har tenkt å prøve allikevel. Jeg har fått råd om å smøre med Jordnøttolje. Noen som har andre gode forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Det sies at dette med strekkmerker er kun hormonelt og arveldig betinget: at det kommer an på hva slags hudtype man har. Ingen kremer av noe slag skal visst hjelpe mot dette har jeg hørt... Høres kanskje litt negativt og pessimistisk ut, da, men jeg har faktisk en liten tro på det. Du vet hvordan du kan se på huden til noen folk at de har en typisk "rynkehud" mens andre har en tjukk hud som man ser for seg at ikke er like tilbøyelig til å bli rynkete?

Jeg tror det kan hjelpe å massere litt lett, kanskje, få opp blodomløpet på magen.

 

Men selvsagt - vi jenter kan jo unne oss noen gode kremer for litt luxus, og i "verste fall" hjelpe de "kun" ved å få oss til å føle oss vel :-) Ikke dårlig bare det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skader ikke å smøre for å prøve,men er visst underhuden som strekkes og da hjelper det ikke med kremer.

 

Lykke til uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smorde mig hela graviditeten med forste man hade ett ett enda strekkmerke for tva timmar innan han foddes., rierna var sa straka sa magen spandes massor,, sa jag fick det anda. Ingen aning i familjen fatt de trors tre - atta barn. Sa jag var ganska ledsen iborjan.. men har borjat acceptera det mer o mer.. kan inte gora sa mkt at det nu,.

 

Mannen min sager att de heter stolthetsmerker o inte strekkmerker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått tips om kakaosmør fra Body Shop, og smører lykkelig uvitende i vei...tross alt førstegangsfødende...:-) Godt lukter den også.

 

Men som Elias mamma sier, kan tenkes det likevel strekkes under selve fødselen. Vi får bare vente og se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...