Gå til innhold

separat økonomi og permisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har separat økonomi og synes i grunn det fungerer greit. Han tjener mye mer enn meg og tar seg av huslån, billån, sitt personlig studielån, strømregninger, kommunale avgifter, forsikringer. Jeg betaler mat, telefonregninger, alt til min særkullsønn (sfo, klær/utstyr, fritid osv) og mitt personlige studielån, Når jeg går ut i permisjon, vil jeg få 20 % mindre utbetalt fordi vi har valgt 80 % dekning. Den økte utgiften ved å få barn, vil nok i det store falle på meg da det er jeg som vil komme til å handle inn bleier, mat, klær , evnt morsmelkserstatning osv. Synes dere da at jeg kan kreve av han at han er mmed å betaler dette, eller blir det for dumt? Noen synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle bare mangle om han ikke skulle være med å betale!!! Det burde være en selvfølge for han å gjøre det, ikke noe du må be han om.

Skrevet

Hvis dere føler at dere har hatt en rettferdig ordning tidligere syns jeg det er riktig å dele den nye utgiften. Uansett egentlig, uavhengig av permisjonen.

Det er vel ikke noe som tilsier at den nye utgiften skulle tilfalle deg.

Klem

Skrevet

Men synes dere jeg kan regne inn tap av arbeidsinntekt (ca 2750 kr/mnd) pga at jeg går hjemme med vår baby når dette regnestykket skal gjøres opp? Noen som vet hva man regner med at en baby koster det første året?

*hovedinnlegger*

Skrevet

hmm spørs vel hvordan dere ser på det det...du kan jo velge å bare gå hjemme i 10 mnd, og da taper du jo ikke penger....men da må dere jo ha barnehage(og utgift til det) to mnd tidligere, hvem skulle i så fall den utgiften tilfallt?

Må si at jeg syns hele fordelingen deres hørtes veldig styrete og lite solidarisk ut, selv om det har fungert med et særkullsbarn, syns jeg det er noe helt annet når man får felles barn,mener at er man en familie og har barn har begge to like mye ansvar for å betale det som skal til, og jeg syns ikke det er rettferdig at den ene skal sitte igjen med veldig mye mere penger til personlig forbruk, fordi den tilfeldigvis er den som jobber mest/har den best betalte jobben...

Hva med å betale inn på en felles konto"etter evne"(%vis etter hva man får inn i mnd) og så heller ha til eget forbruk det som blir til overs?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...