Gå til innhold

Har startet nattavvenning og trenger litt hjelp...

Anbefalte innlegg

Jenta mi pleier legge seg ca 19.30, betyr det da at jeg skal kutte ut mat etter den tid og fra til morgenen? Jeg lurer på om jeg kanskje gjorde noe dumt...jeg ga henne nemlig mat da hun våknet kl23, men fikk ikke mat mellom 24 og 06. Kanskje dette virker litt forvirrende for henne, ene gangen får hun mat, og neste gang ikke liksom... Og så var det en ting til; når sier dere morgenen starter? står dere opp da dere gir mat, eller gir dere mat og sover litt til? Samsover dere? Ble mange spm dette, men håper noen vil hjelpe meg.....:)

Fortsetter under...

jeg lurer på akkurat det samme=) vi begynte i går med dette. og siden han ble så brått trøtt i går fikk jeg netsen ikke i han noe mat før han sovnet. måtte bare la han få sove. jeg ga han da mat i 24.00 tiden. ville liksom ikke at han skulle være uten mat fra 19 til neste morgen da. lurer også litt på om det var dumt. om jeg bør kutte ut det fra nå av og prøve å få i han litt mere mat før han skal sove. men fra kla 6 og utover bør jeg vel kansje ikke nekte han mat??

Nattmat definerer jeg som kommer etter at babyen har lagt seg. Men når mini våkner 06 og jeg gir pupp før vi sover til 08 kaller jeg frokost. Snodig det der :)

Og vi samsover fra 03-04 tiden. Har gjort det siden fødselen, og nattavvenningen gikk lettere med samsoving da pappaen ikke hadde anledning til nattevåk lengre.

Jeg legger gutten minkl 20. Han får grøt kl 19. Jeg gir ikke ham pupp før 05. Han våkner som regel mellom 05 og 06, da tar jeg han med i min seng og gir ham pupp. Som oftest sover han frem til 07 men av og til står vi opp rette etter jeg ammet.

Jeg prøvde å ikke gi mat før 06. Det gikk bra en stund men som oftest våkner han 05 og vil ikke sovne igjen, derfor har jeg begynt å gi ham mat ved 05. Før 05 er natt for meg.

Jeg syns ikke du trenger gi jenten din mat kl 23. Jeg gjorde det i begynnelsen men etterhvert så endret det seg til halv tolv og så tolv og så ett og plutselig var vi i gang men nattmat igjen.

Du skal ikke kutte ut mat etter kl 19.30. Jeg la sønnen min til puppen kl 23 og da fikk han først puppen igjen kl 06. Dette var da i samråd med helsesøster for som hun sa at det er veldig lenge å gå uten mat for en baby i fra 19-06. Nå så har sønnen min selv begynt å sove ifra kl 23. Da jeg la han inntil puppen på den tiden ville han plutselig ikke ha, han bare snudde seg vekk og sov videre! Så nå vekker vi han ikke og han får nå første måltid ca kl 06 og siste kl ca 19. Han er nå 9 mnd. Vi samsover ikke! Han sover på eget rom rett siden av våres.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...