Gå til innhold

Oktober: Hurra det sparker! (17+5) (samme som 2.trimester)


Amelia*Okt06+juni09*

Anbefalte innlegg

I de siste dagene har jeg oftere og oftere kjent noen "sprell" i magen, og i går var jeg ikke lengre i tvil - det er den lille som slår fra seg :)

Det kjennes ut som en blanding av leamus i magen og bobler som sprekker, ganske sprøtt i grunn.

Var hos jordmor i går som også bekreftet at det nok er spark jeg kjenner, og etter at hun kjente på magen min så kunne hun fortelle meg hvordna babyen ligger og at h*n hadde beina omtrent der jeg kjente boblinger litt tidligere på dagen. Mooorrrooooo :)

Ultralyd neste uke, gleder oss stort til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke moro:) Kjente det såvidt rundt uke 17 jeg også,men det var først i uke 19 jeg virkelig begynte å kjenne det. Denne lille tassen min, en gutt, er veldig rolig, men han sparker fra seg om kvelden.

Lykke til på ultralyden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hihi, jeg har også en liten gutt som er veldig veldig rolig av seg, men om kveldene kommer det noen smådunk fra ham nederst i trusekanten. Da må jeg flire for meg selv :-)

I går så jeg det tyte ut av magen der han sparket! Helt sprøtt :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi venter barn nr.3, i svangerskap 2. Kjente liv i uke 17 med tvillingene. I dette sv-skapet kjente jeg liv i uke 14+4. Visste hva jeg skulle kjenne etter. Nå i uke 21+6 er det livlig som bare det i perioder. Tassen må hvile seg mellom slagene også. For å drikke og kose seg litt også, ikke bare bruke livmorveggen og morkaka som trampoline. Begynner å bli kraftige støt, ikke bare deilig bestandig. Men moro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente det forsåvidt veldig tidlig. jeg var ca midt i uke 13 og det bruste kraftig i perioder i magen. sakte men sikkert ble brusingen til hardere og hardere spark og nå kjennes det veldig godt, spesiellt i 23.30 tiden på kvelden! jeg er i 20+1 i følge m. termin, i uke 18+5 i følge ul. termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente det sparket i uke 19. Det var arti! Faren holdt hånden på magen min lenge, og plutselig sparket han så vi kjente det begge to! Jeg har følt at jeg har kjent noe tidligere også, men har vært usikker på om det var babyen eller om det bare var luft i magen. Men nå vet jeg at jeg har kjent den litt tidliger også. Nå kjenner jeg liv ofte. Kjempegøy:-)

Jeg er nå i uke 20+4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg kjente spark veldig tidlig til å være førstegangs. men det er er vel pga at jeg har en super aktiv jente i magen :o) nå er jeg 21-22 uker på vei og jenta spenner godt i fra seg stort sett hele dagen. med småpauser innimellom.. pappan har ikke trodd han kunne kjenne spak så tidlig så han har ikke prøvd så veldig for han trodde det var for tidlig men i uke 20 så la han tilfeldigvis handa på magen da det kom en salve med spark :o) kjempe kjet å vite at det ikke bare er meg som kan kjenne lillejenta vår :o) spesielt i sosiale sammenhenger der det blir mye prating spenner hu mest aktivt. eller hardest blir vel mer rett. for aktiv er hu stort sett hele tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...