Gå til innhold

røde nupper all over...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Ja det kan jo være en alergisk reaksjon, men på hva?

Må være maisgrøten det da, eller sviskesafta.

Men, mamma sier det sikkert er sånn varmeutslett, eller noe........

Jeg vet ikke, det er iallefall ruglete, og det kan virke som om det klør litt, for hun grafser på det når jeg kler av henne.

Men jeg blir så usikker, for hun har hele tiden hatt så fin hud, og nå har den blitt slik ruglete og nuppete.

Noen som vet om dette er noe normalt blandt små babyer?

Siden det er ruglete og hun klør ville jeg kontaktet legen. Er h*n usikker, krev at en ekspert ser på det! Hvis det skulle være begynnelsen på eksem (kan faktisk begynne med nupper, fetteren min hadde først nupper der det blei eksem etterpå) så er det viktig å gjøre noe med det så tidlig som mulig!

Men føler det er "hysterisk" å ringe legen bare for dette.

Dessuten tviler jeg på at det er akutt nok til at jeg får time første uka.....

Men det virker ikke som om det plager henne sånn generelt.

Hun har røde nupper i fjeset, men klør ikke på de.

Men når jeg tar av henne klærne, så trekker hun knærne opp mot seg og grafser på de.

Men når hun har klær på prøver hun ikke å klø på uten på klærne.

Bør jeg smøre henne med crem, eller la det være som det er?

Vær så snill å svare.

Må da være føere med babyer som har røde nupper.......

Annonse

er jo ikke sikkert det klør...da ville hu vært grinete vil jeg tro?

og i den alderen er det jo vanlig at de trekker opp knærne og holder der når man tar av klærne...

du kan jo ta henne med på apoteket, de har faktisk ganske god peiling...eller hvis du føler det tryggest, kan du ringe legen å høre...mest sannsynlig er dette noe som går over, men kan jo være greit å være på den sikre siden:-)

Ja jeg tror ikke det klør så veldig, virker ikke slik.

Jeg har slik a-creme her som jeg har kjøpt på appoteket.

Men jeg tror iallefall jeg skal vente med å introdusere noe ny mat til henne.

Hun har fått grøt bare en ukes tid.

Kan det være hun reagerer på den tro?

Gutten min har eksem...det er rode nupper samtidig som det blir litt tort osv...jeg har provd a-cremen men den har ikke fungert her...men jeg har brukt en krem som heter aderma som ogsa er kjopt pa apoteket a den funker kjempe bra,han far helt nydelig og glatt hud:)Vet jo ikke om det er eksem men uansett burde du prove denne kremen..jeg smorer hele kroppen hans hver morgen og kveld:)

Det er nok noen bebier som får utslett over kroppen når de har fått i seg noe de ikke tåler så godt, så det kan være han hun reagerer på enten grøten eller sviske-safta. Prøv å kutte ut en av delene for å se om det blir bedre.

Vet at noen får det hvis mor har spist jordber og ammer også.

Ammer du? Kanskje du har spist noe hun ikke tåler....?

Ja, i dag har jeg kuttet ut sviskesafta.

Så får vi se hvordan det går.

Men nå er det også på magen....

Huff, blir litt engstelig, men synes det er så ille å ringe lege bare forde hun har fått røde nupper...virker jo ikke alvorlig.

Skjønner ikke hvorfor du syns det er så ille å ringe legen? Er jo ikke som om du bryr noen - det er tross alt jobben deres. Og de gir deg deg jo råd og veiledning pr tlf, om du ikke får beskjed om å komme.

Gutten min fikk et utbrudd av slike røde nupper, som du beskriver. Jeg ringte legevakten, bare for å høre hva de anbefalte, og ble sendt rett avgårde. Jeg følte at det ikke var "akutt", men gjorde som de sa... og det viste seg å være et allergisk utbrudd. De kunne komme av egentlig hva som helst, men det kunne også bare komme en gang. Fikk beskjed å kjøpe aderma på apoteket og ringe på nytt om det skjedde igjen.

RIng du, og hør hva de sier...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...