Gå til innhold

Har noen av dere litt øye fsh-verdier og endometriose? Og så lurer jeg på mer enn det. Ny her!

Anbefalte innlegg

Det har jeg. Jeg er jo redd det vil ødelegge mye for meg, da.

Er det lang venteliste på aih om det bestemmes at det er det jeg skal i gang med først? Er det tre forsøk man får da? Jeg har også lest et sted at de ikke lenger setter inn to egg ved ivf, vet dere om det stemmer? Jeg tilhører Rikshospitalet. Og kunne godt tenke meg å sette inn to egg dersom jeg får invilget ivf.

Fortsetter under...

Hei!!! Det eneste jeg kan svare deg på er at jeg fikk beskjed på Rikshospitalet at det er nye regler for egginnsetting, man får et egg kun etter egguttak. Fikk en del egg på frys, og når jeg skulle sette inn opptinte embryo fikk jeg satt inn 2, hvet ikke hvorfor det er forskjellig, men......Men, av alle de gangene jeg har satt inn egg ( 5. gang nå), så gikk jeg lengst gravid de gangene jeg kun fikk et egg. Det pågår mye forsking om dagen, og legene mener at når man setter inn 2 egg og det går dårlig med det ene, så kan det kanskje påvirke det 2. egget negativt. Men, man hvet ikke sikkert.

Man får som du sier 3 forsøk, men dersom du tar ut mange egg og får fryst ned noen går de på det samme forsøket. Jeg har tatt ut egg, og fikk satt inn et, men fikk fryst ned 9 egg, og av de eggene har jeg nå 2 ganger satt inn opptinte embryo, men alle gangene går på et forsøk.

Lykke til!!!!!!

Jeg har også høye fsh-verdier og endometriose. Hadde lapraskpoi forrige fredag og venter nå på beskjed om at jeg står på den berømte ventelista på Riksen. Regner med at det blir aih på meg om en ni måneders tid. Kan ikke svare på spørsmål om innstettning av egg, men jeg leser svarene du får fra andre men stor interesse.

Lykke til videre!

Hei kanskjesnart

Jeg tilhører Riksen og ventetiden der er vel for tiden på ca 9.mnd. Ang. hvor mange egg de setter inn er forskjellig. Det er mye som spiller inn. Alder er en ting og hvor bra kvalitet det er på egget. De setter inn et egg hvis det er av topp kvalitet. To egg hvis dårligere. Kan hende du får sette inn to hvis du spør.Det er tre forsøk dere får.Hvis dere får egg på frys kommer det utenom. Ønsker deg lykke til.

Ang. ett eller flere egg. Stor forskjell på praksis ved de forskjellige klinikkene her, ser det ut til.

For min del fikk jeg satt inn 2 egg, og ikke fordi kvaliteten var dårlig, de var gradert til første klasse iflg. klinikken, men heller fordi jeg drar meg mot de 40 (fortsatt 4 år igjen!!!). Jeg var i Danmark, da, og de har nok også en annen praksis enn her i Norge.

Lykke til når du er igang!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...