Gå til innhold

Dere med babyer på 3 - 4 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ser dagene deres ut? Har babyen fast soverytme og spiserytme på dagtid - har de begynt med grøt - hva slags leker liker de osv?

Klem fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åååå, det er så lenge siden. Tror ikke det var noen spes. rytme. Vet gutten vår beg. å legge seg i 19-tiden ganske tidlig. Men oppe noen ganger for natten for mat frem til ca. 6 mnd.

Skrevet

Lillegutt og jeg står opp ca 0830, tar morgenstellet og jeg spiser frokost mens han ligger å leker i lekegrinden. Han liker å leke med babygymmen. Har også bitering, men den trenger han litt hjelp med enda;o)

Han får pupp ca kl 1000, sovner ikke lenge etterpå. Da sover han ca 2-3 timer i vogna. Så er det mat igjen og stimulering en times tid. Deretter er det ny dupp. Sånn fortsetter dagen frem til 1800-tiden. Da tar jeg kveldsstellet. Han sovner for kvelden alt fra 1815-2000. Han spiserhver 3. time gjennom kvelden/natten. Jeg ammer han og legger han tilbake i sengen sin etter måltidene. Har latt han smake på litt velling, men ikke begynt med grøt enda. Jeg vil vente litt til, lillegutt er 3 1/2 mnd nå. Han kommer i sengen vår rundt 07-08 på morgenen, da koser vi før vi står opp. Han får gjerne litt mat da;o)

Skrevet

Nokså jevn rytme her. Han er 3 mndr og 11 dager. Han våkner i 8 tiden (sover lengre noen dager, men våkner vanligvis av storesøster..) legger seg igjen i 10-11 tiden (spiser før han legger seg da..) sover i ca 4 timer, spiser og våken i ca 1 1/2 time, sover litt igjen( 1/2 t- 1t) så våken til 19, spiser , kveldsstell og soving...Våkner ca 2 og 6 på natten for mat...Bare mm, og av og til bittelitt mme om kvelden. Sliter med å få han til å ta flaska da....men etter å ha jobba intensivt med det en periode nå, går det på et vis....

Skrevet

Vår er 4,5 måned nå. Vi står opp når han har lyst opp (så lenge det ikke er altfor tidlig) Ammer når han er sulten, og vi legger ham til å sove når han virker trøtt. Så han har vel på en måte ganske faste rutiner på dagen, men ikke bundet opp mot klokkeslett. Legger ham for kvelden rundt åtte. (litt avhengig av når siste måltid/dupp var) Da pleier han å våkne for mat første gang før jeg legger meg, og så våkner han 2-3 ganger i løpet av natta for å spise.

Har ikke gitt ham grøt enda, han vokser og trives på MM, så tenker vi venter til han er minst 6 måneder før vi introduserer annen mat.

Han liker å leke med kosedyr, rangler, under babygymmen sin, med tærne sine, med sine egne hender og andres hender, gulpekluter og det han ellers måtte få tak i :-) Og så har han nettopp lært seg å rulle seg fra ryggen over på magen, så det er kjempegøy :-D

Skrevet

vår gutt er 3mnd og 1 uke.Dagene våre begynner å bli ganske bra etter en dårlig start med kolikk og kiss-kidd.

Står opp ca kl 6 om morgenen,får mat,og ligger og leker til rundt 9,får mat igjen og sover en liten dupp på ca 30-60 min.

er da våken til 12 tida.får mat da og har en lenger dupp på ca 3 timer(+ -)får da mat igjen når han våkner. noen ganger må han da ha litt mat igjen i 6 tida for å holde ut til han får siste måltid i halv 8- 8tida. Sovnar og sover da til 6 igjen.(stort sett ihvartfall.)

Får mme. Men har så smått begynt å gi grøt(etter dialog med HS fordi han blir så fort sulten igjen)

Ellers er han glad i babygymmen med musikk i og bamser...holder også på med litt rangler og sånn.

Når han blir sint nok så skyver han seg fremover når han ligger på magen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...