Gå til innhold

vet jeg har sagt dette før, men er litt bekymra... burde vel ringe legen?

Anbefalte innlegg

lillegutt på 6,5 mnd har hatt veldig løs mage med alt fra 6-minst 10 avføringer i døgnet i ca. en uke nå. inatt var det 3 bæsjebleier. det merkelige er at avføringen ikke lukter som vanlig diare, den lukter råttent på en måte... skikkelig vond lukt! dessuten er den så forskjellig fra gang til gang både i farge, konsistens (men alltid løs da..) og lukt.

var til hs igår, men da trodde jeg det var på vei til å bli bedre siden matlysten hans var blitt litt bedre, og hun sa da at jeg kunne se det an en dag eller to. han har ikke mer enn 37,5 i feber og allmenntilstanden er grei nok, men igår kveld drev han og brakk seg ganske ofte uten at han spydde elr noe.. bør jeg ringe lege eller noen andre? hvem kan finne ut hva det feiler han fortest mulig?

Fortsetter under...

Er han ikke bedre idag heller? Da ville jeg tatt en tur til legen og fått sjekka det. Uansett er det bedre med en sjekk for mye en gang iblant, og du slipper å gå rundt å være bekymret;-) Lykke til!

heisann...

ikke for å skremme deg, men langvarig diare hos babyer kan bli ganske alvorlig fordi babyen kan bli dehydrert. Det viktigste er at babyen får i seg masse veske!!!

mamma har fortalt meg at jeg hadde det da jeg var baby, ble innlagt på sykehus pga det. det som til slutt hjalp var et gammelt kjerringråd:

kok ris og gulrot. må kokes masse. slik at du kan mose det gjennom en sil. så gir du dette til babyen... det hjalp med en gang!

jeg ville også tatt en tur til legen! iallefall ringt legen og praya med han/hun.

han virker ikke dehydrert for han får både mme og vann så mye han vil. er vel egentlig mest bekymra over lukta av avføringen... bør vel kanskje ringe legen ja, men det som er så irriterende der er at de tror du har så sinnsykt god tid at du kan vente til de har ledig time kanskje neste uke eller noe... men skal ringe kvart over to etter pausen dems... ellers nytter det ikke å komme frem på tlf.

Jeg synes du bør ringe, om ikke annet få en prat med en lege.

Tror de fleste legekontor prioriterer så barn som er syke!!

Legg frem poblemstillingen og si at du er redd/bekymret, for da kan de ikke overse det til neste uke!!

Annonse

Jeg er legesekretær. På legekontoret skal de ha øyeblikkelig hjelp timer som du skal få på dagen i tillegg til vanlige timer som du kan bestille til senere. Når det gjelder akutte ting, slik som dette skal du ha time på dagen! Dersom det er spesielt mye sykdom slik at legene ikke rekker over alt, kan en bli henvist til legevakta i stedet. Du kan ev. ringe til legevakta for å få råd.....Men tror ikke det er så akutt at du trenger time der. For å sjekke om han er dehydrert kan du klype han forsiktig i huda (f.eks. i overarmen eller på låret der han har litt polstring) og se dersom huda "står igjen" er han dehydrert. Men du vil nok merke det på allmenntilstanden hans først: at han blir slapp ol.

hei alle sammen! var til legevakta idag og tok blodprøve som så helt fin ut:) skal ta med en avføringsprøve ned til legen i morgen. hvis han ikke er blitt bedre om et par uker skulle han utredes litt grundigere, så vi får bare vente og se... i mellomtiden må jeg gå tilbake til 4-mnds-grøten og se om det evt. var grøten han reagerte på...

men... han var jo ikke dårlig mens han fikk havregrøt fra 4 mnd enda den inneholder gluten... hmm... er det noen annen forskjell på havregrøt og hvetegrøt som han kan reagere på da? glemte å si dette til legen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...