Gå til innhold

Ingefærtabletter....?

Cerebro

Anbefalte innlegg

Hei jenter!

Skrev inn et innlegg tidligere ang. kvalme, og disse ingefærtablettene. Nå har jeg altså gått til innkjøp av dem, men på boksen står det at de må tas med forsiktighet av gravide...? Noen som vet? Hva tar man egentlig disse tablettene for i utgangspunktet?

Takker for svar:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøpte på apoteket igår, og de sa at det var forsket på det, og at gravide kan ta 2stk om dagen uten at det er skadelig.

Jeg kjøpte merket"Gevita"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Prinsessen på erten:-)

Mine er av merket Solaray, og jeg kjøpte dem på helsekost butikken. Vet du noe om dem? Andre som bruker samme merket?

Man blir jo smågal av alle bekymringer om hva man skal og ikke skal få i seg, hehe!

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg brukte det merket ditt i forrige sv skap. Man tar jo ingefær pga kvalme, men hva ikke-gravide tar de for vet jeg ikke =)

Så lenge du begrenser bruket tror jeg du skal slappe av.

Men det finnes jo sånn sjø-syke armbånd hvis du er plaget med mye kvalme?

Langt på vei eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper de?

Det er mange sider på nettet som sier at man skal prøve ingefærtabletter. Er vel mest at de må skrive en advarsel på pakken, for å sikre seg mot evt klager.

Bare søk på nettet, så finner du sikkert info.

Jeg kjøpte fersk ingenfær, skar av en bit, la i en kopp. Tok ei t-skje honning oppi, og tilsatte kokende vann. Sto noen minutter, og drakk det. Smakte godt, men ble fort lei. Hadde ikke noe mer virkning på meg, enn det har å spise littegrann hvert 20 minutt.

Prøvd sebands, funker ikke noe særlig på meg.

Tatt så lite som en 1/4 postafen når jeg har slitt, selv det har hjulpet. Tatt 1/2 tablett før jobb noen dager, og det er himmelsk. Så kommer heller kvalmen mer utover arbeidsdagen igjen. Men godt med en god start.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...