Gå til innhold

Hvor dårlig må man være for å bli sykmeldt?


Helene-81

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en MA i januar i uke 8. Nå er jeg gravid igjen og lurer litt på hvor dårlig man må være for å bli sykmeldt?

 

Jeg er i kjempe form foreløpig ( 6+4) litt småkvalm av og til men klarer jobben min helt fint. Bortsett fra at absolutt ALT irriterer meg.

Nå er det sånn at jeg jobber med barn i alderen 1-3. Jeg har minimalt med tålmodighet og det hender gangske så ofte at jeg kjefter litt mer en nødvendig.

Det er så vondt med den boblende irritasjonen inni meg og den frustrasjonen det er når jeg har hatt et "utbrudd". I tillegg har jeg jo dårlig samvittighet fordi jeg ikke kan unngå å løfte barna og sliter med frykten for å miste igjen.

Men som sagt er det jo ikke noe fysisk galt med meg...

 

Hilsen fra

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det varierer veldig utifra hvilken lege du har. Du kan være heldig, vet ikke før en har prøvd!

 

Jeg har aldri mistet - takk Gud for det! - men har en tung jobb, sliter med å komme gjennom dagene med kvalme, tretthet etc, men holder ut. Er i uke 10, så håper på snarlig bedring.

 

Vet om folk som har blitt sykemeldt kun pga frykten for å miste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Mille-77

 

Jeg får se om jeg bestiller meg en time til legen neste uke.

Jeg kommer fra sliter sidene sånn som deg og da når vi endelig har klart det, er frykten for å miste kanskje ennå litt større.

 

Håper at kvalmen din gir seg om et par ukers tid.

Masse lykke til i svangerskapet.

Hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Helene-81 :)

 

Jeg har plaget gynekologen min med mange spørsmål rundt dette med tung jobb, løft, arbeidstid etc. Hadde behov for å bli betrygget. Han sier at ved et normalt svangerskap, så kan man fortsette som før. Men hvis man merker at noe kjennes galt ut, så ta hensyn med en gang. Skulle jeg få en liten blødning, så hadde jeg gått fra jobb med en gang, selv om det hadde blitt "bråk" og sure miner ut av det (nesten bare menn på arb.plassen). Vil ikke ta noen sjanser!

 

Var på ultralyd i går, og bare det å se at det faktisk var liv, hjertet som dunket, babyen som snudde på seg og sånt, det gjorde underverker for usikkerheten min! Hehe, og nå føler jeg meg utrolig gravid :)

 

Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...