Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som pleier å barbere dere nedentil...

Hva gjør dere med "dotten" nå som det nærmer seg??? Tenker mange rare tanker..

- Skal jeg spare nå som det er 3 uker igjen??

1. Føler meg liksom så VANVITTIG naken hvis jeg skal ligge å skreve med glattbarbert høne... Skjønner?

2. Så tenker jeg; så vil det jo etter noen dager begynne å klø..(altså hvis man har 4 dager gammelt "skjegg"...)sikkert ikke så deilig når man er litt sår der fra før...

3. Tror liksom ikke at høvelen er det første vi tar frem etter fødselen uansett...

Tror jeg legger høvelen på hylla nå jeg. Hva gjør dere???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe.. ikke noe problem dette egentlig, rekker ikke ned uansett.. haha.

tror jeg får gubben til å ta en siste stuss med saks i morra, vil IKKE anbefale glættis like før i alle fall.prøvde det forrige gang, og som sagt, det vokser ut igjen, og med eventuelle rifter og sting -- ouch. veeeldi vondt da ,)

Skrevet

ja... var det jeg kom på...hehe.. tror det får vokse å gro ja! er ikke så mangen som får komme på besøk "der nede" de første dagene likevel.. :)

Skrevet

glattbarbert er best - beskjed fra lege og jm. men kan ikke pålegge fødende det så her fortsetter barberingen. lettere å stelle ev sår og sting.

Skrevet

mamma sa hun ble barbert på sykehuset før hun fødte.. gjør de ikke det lenger?

Skrevet

Det er samboers jobb og han har lovet å holde "gresset" kort frem til fødsel.

Skrevet

Jeg har hørt at det ikke er lurt å barbere seg pga faren for infeksjon og sånt

Skrevet

har ikke tenkt på at det blir infeksjon jeg, men hm, får vel få hjelp av "gressklippern" ved min side he he

Skrevet

Tror håret nedentil er det siste du bekymrer deg over når du ligger og skal føde... sånn var det hvertfall med meg..... hehe...

Uansett så har det ikke noe å bety for fødselen om du barberer deg eller ikke, fordi det skjer fint lite så "langt fremme".... hehe... Jeg ble klippet litt, og da husker jeg at jordmora fant frem høvelen... men da barberte hun ikke rundt skjeden, men litt lenger bak..... Jeg hadde ikke noe valg ang. om jeg ville barbere meg eller ikke mens jeg gikk gravid, fordi jeg rakk ikke frem... hehe.... Men uansett, så hadde det altså ikke hatt noen betydning for sting osv.

Skrevet

Hei!

Morsomt alle de rare tingene vi gravide tenker på!

Jeg kastet inn håndklet og sluttet med barberingen fo lenge siden. Tør ikke drive med "frisering" der nede når jeg hverken ser eller kommer ordentlig til. Speilvendt er heller ikke helt greia for meg.. Jeg fant ut at jeg bare skulle la det gro, og det har vært helt ok. "stusser" med en saks inimellom, så det ikke skal bli helt urskog der nede. he he.. Mannen min syns det er greit, det er jo ikke snakk om så lenge.

Og angående det der med infeksjoner: det er jo med hår vi er skapt fra naturens side, så det må da ha noe for seg! Samme som med øyevipper - de er der for å hjelpe til med å holde sand og støv vekk fra øynene... Ikke sant?

Skrevet

Takk for masse fornuftige svar.. tror jeg legger saksa vekk jeg.. Når dere sier infeksjon så kniper det seg sammen der nede.. hehe... det SISTE jeg vil ha oppi alt man har å tenke på etter en fødsel, er en infeksjon! takk takk..

Skrevet

Jeg bruker ladyshaveren. Den holder det meste borte, og samtidig går det ikke infeksjon da. Nekter og la det "gro", hehe.

Skrevet

Hei!

Jeg bruker veet til å barbere meg nedentil, foretrekker det spesielt siden jeg ikke kan se så godt og bruke av høvel frister lite nå.

Så når jeg barberer meg nedentil slipper jeg å kutte meg og kan visst det er en stund siden sist bare dra hårene ut....(eeek). Men det gjør ikke vondt og jeg gjør det kun utvendig. kremmen er kanskje litt sterk da, så jeg er veldig forsiktig for å unngå å bli sår av den. Brukte den for noen dager siden, og det gikk greit uten problemer.

Veet er veldig grei å bruke og holder hårene unna lengre enn ved bruk av høvel.

Skrevet

Jeg har tenkt å gå til vokse klinikk. Tenkte å ta en tur nå snart og en gang rett før terminen i juli. Da slipper jeg å tenke på barbering av legger og bikinilinje. Armhulen tar jeg raskt selv... Prisene ligger på rundt 150,- for legger og 150,- for bikinilinjen.

Tenker at det er litt deilig å ha glatte legger på sykehuset i og med at det er sommer og man kanskje går med capribukse (eller morgenkåpe).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...