Gå til innhold

Gutten min hører ikke på venstre øre:-(

Anbefalte innlegg

Hei, var på 6mnd kontroll i går med lille gutt, å når legen skulle undersøke hørselen hans kom hun fram til at han ikke reagerte på venstre øre i det hele tatt. Jeg tok det veldig bra med engang, fikk henvisning til ørelege, ordnet time.(fikk time om 2 uker) Men når jeg kom hjem å satte meg ned og begynte å tenke på det ble jeg litt trist. Men han har det jo bra, han hører jo på det andre..............

Noen som har opplevd det samme, kan han være døv på det ene øret eller kanskje det bare er noe vann på mellom øret eller no.........noen med erfaring?

Fortsetter under...

Hei!

Har ikk erfaring med barn som har dårlig eller ingen hørsel. Men har selv redusert hørsel på venstre øre. For meg er det slik at det er visse lyder jeg ikke hører, spesiellt lyder i normal tale.

Til tider er det plagsomt, men det hindrer meg ikke i det daglige.

Det blir en vanesak egentlig....som å bruke briller;) Må bare huske å informere andre når de går på min venstre side.

Gutten din klarer seg nok helt fint! Det er ingen drømmesituasjon, men han hører jo på høyre øre!! Og det kan hende ting rettr seg etter hvert:)

Håper dette kunne være til litt hjelp...eller bare spør om du vil vite no!

Jøss, dette var rartt - jeg har det akkurat som deg, Trulte28!

Jeg har også redusert hørsel på venstre øre (hører nesten ikke i det hele tatt!), og hører spesielt dårlig lyder i normal tale (men derimot godt bass-lyder...).

Er enig i at det er en vanesak, ikke noe stort problem i hverdagen, man tilpasser seg. Jeg har alltid sitte (langt) fremme til venstre i klasserom, passer på å få folk på høyre side av meg (når vi går, sitter etc). Er bare å si fra til folk hvis jeg får dem på "feil" side.

Mange tenker ikke over at jeg alltid "holder meg til venstre". Men: de jeg har møtt (og det er faktisk en del!) som selv hører dårlig på ett øre, legger derimot merke til disse små tingene... siden de selv gjør det samme!

Legen ville (da jeg var liten og dette ble oppdaget) ikke gi meg høreapparat siden jeg hørte godt på det andre øret. Høreapparatet ville bare "støye". I dag finnes imidlertid bedre apparater som ikke påvirkes like lett av skraping med stoler etc.

Til hovedinnlegger: bare spør hvis det er noe..

eg hører veldig lite på høgre øret, litt mer på venstre..har hatt de slik siden barneskolen men fikk sjekket det først for ca 2 mnd siden....fikk som eg frykta..høreapparat.....er sinnsykt mye støy no som trulte28 sier.....og så er det som å snakke i en blikkboks....men eg må gjøre et forsøk på å bruke de...

Det kan jo hende han rett og slett har vann i mellomøret slik du foreslår.

Da min gutt var på 6 mnd-kontroll mente helsesøster at han kanskje hørte dårlig på venstre øret. Men da hadde han nettopp vært forkjøla, så vi skulle se det an. På 8 mnd-kontrollen denne uka virka det som om hørselen var fin igjen.

Håper det også er sånn med din gutt!

Uansett så klarer han seg nok fint selv om han har ett dårlig øre...

Lykke til!

Annonse

Vi var på 7 mnd kntrll denne uka og da skulle de ta hørselstest.

Holdt en bjelle på hver side av gutten og han hadde fokus på helsesøster. Han reagerte veldig på lyden til høyre men mindre til venstre. Skulle da komme tilbake dagen etter for at en lege skulle se i ørene om det var ørevoks der, men det var det ikke. Da tok han testen en gang til og da ville han heller ikke snu seg noe serlig til høyre.

I dag hjemme sto jeg på hans venstre side og skar brød, han snudde seg umiddelbart og det er helt sikkert at han hørte den lyden.

Jeg tar den hørselstesten de tok på helsestasjonen med en klype salt, for det er umulig riktig at han hører dårlig på venstre øre.

De skulle visst henvise oss til sykehuset for å få tatt ordentlig sjekk med sånn bølge-lyder osv. Og for å skjekke om det er væske på mellomøret!

Ta det med ro til dere får undersøkt dette ordentlig!!!

Lykke til!

Tror det er veldig vanlig at babyer får nedsatt hørsel, spes. hvis de er mye tett i nesen. Vi har vært på ønh og fått konstantert at vår på snart 6 mnd har litt nedsatt hørsel på v. øre. På 3 mnd kontrollen hørte hun ingenting på noe øre, men dette har kommet seg og de sier at det kan komme og gå. Mest sannsynlig væske i mellomøret og alt vil mest sannsynlig rette seg av seg selv. Ny ktr. om 6 mnd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...