Gå til innhold

Babyen min har masse tørre store flekker over hele kroppen....Litt eksemaktig også..Hvilken fuktighetskrem??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 3 uker senere...

Annonse

Som fagperson vil jeg anbefale deg aderma exomaga krem. Den finnes også i lotion og da litt lettere konsistens. Lotion finnes dessuten på pumpeflaske noe som enkelte foretrekker. Men best effekt gir kremen. Ved tørr hud/eksem vil jeg også brukt badeolje, IKKE såpe med parfyme. Aderma har f.eks badeolje og dusjolje. Spør etter brosjyre om denne serien. Der står det bla. at badevannet ikke må være for vamt, og helst ikke over 33 grader. Varmt vann tørker ut huden. Uansett hvilken krem du velger, ville jeg foretrekket parfymefri. Men velger du en som er tynn i konsistensen, inneholder dem mest vann og det fordamper jo fra huden.

Jeg bruker aderma exomega til to av mine tre barn med godt resultat, men med sistemann gjorde den vondt verre. Så du må nesten bare prøve deg frem hva som passer best til ditt barn. Jeg vil anbefal deg å prøve locobase repair, den er uten parfyme, konserveringsmiddel og fargestoffer. Hvis du prøver aderma sine produkter, vær obs på at noen av disse produktene inneholder parabener. Det gjelder ikke cremen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...