Anonym bruker Skrevet 24. mai 2006 #1 Skrevet 24. mai 2006 vet dere, jeg er så skuffa. Har brukt nabojenta som barnevakt (14 år) en gang før og skulle bruke henne igjen i kveld fra kl 1730 til kl 2030. vi dro, å kom tilbake og da ramla det ut en haug med jenter som var helt svartmalte rundt øynene. jeg ble så forbanna kjente jeg. Hun hadde ikke spurt om å ha folk her. Det har vært et ikketema. Jeg synes ikke det hører hjemme noen plass å gjørde sånt uten å spørre de som bor her. det er jo ikke noe oppholdsplass dette huset og jenta får jo betalt for å sitte her. Mannen min sa at dette viser hvordan hun tenker og han er ikke interessert å ha henne her mer. Hva synes dere? Skal jeg finne ei ny eller prøve å ha henne her mer?
♥ strikkemor ♥ Skrevet 24. mai 2006 #2 Skrevet 24. mai 2006 er det ei skikkelig jente, så ta ein prat med hu. kanskje hu forstår.. så slepper du å bruka tid på å finne ny (kanskje)
WP-TLogPeanut Skrevet 24. mai 2006 #3 Skrevet 24. mai 2006 Jeg ville funnet meg en ny ei,som var såpass moden at hun skjønte at man ikke drar huset fullt av venninner når man sitter barnevakt hjemme hos folk! Jeg har sittet mye barnevakt oppigjennom årene,men ALDRI hatt inn folk... Har hatt med kjæresten de gangene foreldrene sa at jeg måtte gjerne ta med han eller ei venninne,hvis det ble sent ...
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2006 #4 Skrevet 24. mai 2006 Husker tilbake fra da vi var 14 år og satt barnevakt. Hadde ofte med meg besøk, og det stakk gjerne noen kompiser eller venninner innom. grøsser litt ved tanken nå.. vet ikke helt hvor "trygg" barnevakt jeg var. Derfor vet jeg ikke helt om jeg ville stolt på en såpass "ung" barnevakt.. er jo i en alder hvor ansvaret ikke blir tatt helt seriøst, og det kan være vanskelig å si nei dersom det kommer besøk ?!?
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2006 #5 Skrevet 24. mai 2006 helt enig. Er hun en bra barnevak så ta en prat med henne og fortell "reglene". Kanskje hun kan få ta med seg 1 venninne?
Rotekoppen88 Skrevet 24. mai 2006 #6 Skrevet 24. mai 2006 avtal på forhånd at hun feks kan ha meg seg ei venninne slik at hun har litt selskap, er jo også tryggere å være to hvis noe skulle skje.
Megogminlille Skrevet 24. mai 2006 #7 Skrevet 24. mai 2006 Jeg syns at når noen sitter barnevakt så burde de få ha en venninne med seg. MEN da må det være avtalt på forhånd. Trenger heller ikke komme en hel venninnegjeng. Men må le litt når du skriver at de var helt svartmalt rundt øynene..skjønner ikke helt hva det har med saken å gjøre.
Kosemaisen :-) Skrevet 24. mai 2006 #8 Skrevet 24. mai 2006 Husker når jeg var fjorten..Satt barnevakt støtt og stadig og hadde haugevis med venner på besøk. Men jeg satt barnevakt hos min tante og onkel da,i huset vårt.(De leide generasjonsbolig hos mamma og pappa) Så det blir jo noe annet. Barna sov godt når de skulle,og hadde maange som ville lese/synge når det var leggetid. Men når jeg satt barnevakt andre steder,eller var med venninner og satt barnevakt,var det helt vanlig at vi var 4-5 stk. Men det kom jo ann på hva de som vi satt hos sa... Skal sies at jeg vokste opp i ei lita bygd på flateste Jæren hvor alle kjenner alle da...
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2006 #9 Skrevet 24. mai 2006 Jeg hadde nok tatt en prat med henne, og prøvd å fått henne til å forstå at det ikke er akseptabelt å ta med seg en haug med venninner inn i deres hus. Men som andre sier her, det må være lov å ta med seg ei venninne, hvis det er avtalt på forhånd. Jeg satt ganske mye barnevakt når jeg var i den alderen, og hadde som regel med meg ei venninne eller en kjæreste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå