Anonym bruker Skrevet 24. mai 2006 #1 Skrevet 24. mai 2006 Nå har jeg gitt min datter grøt i en uke. Men hun gaper ikke. Må lissom presse inn skjea. Prøver å tøyse litt med hu slik at hun slik at hun gliser for da får jeg inn skjea. JEg får jo inn en liten bolle grøt, det er ikke det, men jeg må presse ganske bra med skjea, for hun kommer bare ut med tunga. Men dersom hun får være med og holde skjea da kan hun åpne munnen. Tyder dette på at hun ikke liker mais grøten, bør jeg prøve med litt fruktpurre i? Noen med denslaks erfaring?
Halloween-mamma Skrevet 24. mai 2006 #2 Skrevet 24. mai 2006 Jeg opplever at når gutten min får noe han virkelig liker så gaper han! (Og "mmmmmmmm"-er!!) Jeg var også litt pågående i starten, for jeg tenkte at han måtte jo spise. Men nå gjør jeg det ganske enkelt slik at om han gaper så får han, og om ikke så venter jeg tålmodig til han finner ut at han vil ha litt likevel (blir lett distrahert).. Han har vært fæl til å gripe etter skjeen med mat og skal absolutt gjøre selv, så da har det blitt litt griseri. Nå får han sin egen skje som han tygger på, og når han nå gaper etter mat så tar han ut sin skje først. Så han har skjønt litt hvordan dette funker! Det han nesten aldri sier nei takk til her er blanding av avocado og banan. Så om han spiser veldig lite av grøten så kompenserer jeg med dette. Blander også fruktpure i grøten om nødvendig, og gir gjerne litt før eller etter grøten. Men om han spiser lite grøt så metter jo ikke bare fruktpure så kjempemye. Så derfor gir jeg avocado. (Gir forresten av og til bare avocado først, og tar bananen i etterhvert. Tenker at det er lurt å la ham smake ting både enkeltvis og blandet..)
Tonjes mamma :) Skrevet 24. mai 2006 #4 Skrevet 24. mai 2006 Jeg måtte prøve å gi jenta mi grøt i ca to mnd før hun begynte å spise grøt. Kanskje er det bare å være tålmodig og så vil jenta di finne ut av det etterhvert? Noen trenger vel litt lenger tid enn andre. Jeg syntes det tok veldig lang tid før jenta mi ville begynne å spise grøt, men da husker jeg at mammaen min sa at hvis en ser det i et litt større perspektiv så er jo ikke to mnd så lenge på å lære å spise mat Jeg prøvde forresten å gi henne forskjellig grøt og frukt, men hun ville liksom ikke spise noe, men plutselig en dag fant hun ut av det! Så kanksje er det bare å prøve igjen og gi det litt lenger tid?
Lilleh Skrevet 24. mai 2006 #5 Skrevet 24. mai 2006 Når begynte dere da? Kanskje lurt å begynne sånn forsiktig med smaksprøver rundt 4 mnd..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå