Gå til innhold

Vondt i benet bak venstre ytre kjønnsleppe

Anbefalte innlegg

Ja, lurer på hvorfor jeg har vondt her. Det er bare vondt når jeg går og kjenner ingenting når jeg sitter eller tar på stedet med fingrene. Har fra før vondt bak i bekkenet (bekkenløsning) og lurer på om dette også er bekenløsning, eller er det hodet til barnet som presser på? (Tror egentlig ikke at hodet ligger så langt ned!) Har 7 uker igjen til termin.

Fortsetter under...

Hei, jeg ble overrasket over hvor mange som lurer på dette! Utover kvelden har jeg fått større misstanke om at det er bekkenløsning som er årsaken. Har hatt en tøff dag med mange tunge løft (av min 3-åring), og nå er det ekstra vondt. Men ønsker fortsatt svar!

Hilsen "hovedinnlegger"

Annonse

Min mor spurte meg om jeg hadde bekkenløsning og da svarte jeg at nei, tror ikke det, bare vondt i ryggen og innimellom ned til bekkenet. Da mente hun at det ikke var bekkenløsningsplager og sa at hvis jeg kjente det i benet på innsiden fra kjønnsleppene og nedover i låret, som en vond sene i tillegg til generelt vondt i bekkenet så er det bekkenløsning.

Stemmer jo ganske bra med beskrivelsen deres da.., så det er kanskje det..? :)

dette har jeg også hatt, spes hvis jeg har gått langt. også hvis jeg har hatt beina samlet så gjør det vondt, bedre å ha pute mellom beina....

egentlig kjenner jeg det går rundt den venstre hoften, fikk no akupunktur mot dette. bak i korsryggen, men det er visst vanskelig å få satt aku nåler. mot den smerten på skambeinet sa hun jeg går hos.

Dette er en del av bekkenløsningssmertene, noen får veldig vondt på symfysen, andre på hoftene, bak i ryggen mv. Smertene kan komme alle stedet bekkenet har sener som fester til andre kroppsdeler...

Jeg har ganske store smerter på symfysen på det ene benet, og det sitter rett ved siden av/under kjønnsleppa. Det som kan være årsaken er at platene gnisser mot hverandre når du går. Uansett, snakk med lege eller jordmor om det neste gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...