Rød Skogfrue Skrevet 24. mai 2006 #1 Del Skrevet 24. mai 2006 heisann! samboeren min og jeg har bestemt oss for å blåse i alle de som sier det er klin kokkos å få barn mens man studerer osv, og prøve på det likevel! har liksom bare tenkt hele tiden at det er lurest å få det tidlig på sommeren.. juni-juli kanskje.. men.. -er det egentlig det? har alltid tenkt at jeg ønsker meg barn tidlig på året, aller helst våren.. litt fjernt?! -kanskje fordi jeg er vårbarn selv?! uansett, har gått litt bort fra det at det er så veldig viktig med hvilke tid på året man er født, men så er det tanker på at noen tidspunkt er sikkert er gunstigere framfor andre, med tanke på skole osv..! detta blei litt rotete, men er det noen som har erfaringer eller tanker om hva som kanskje er noe bedre tid å "planlegge" en fødsel, i den grad man kan det..?! blir SÅ glad for svar! (kanskje jeg håper at noen sier f.eks. mars er supert eller noe, for da kan vi jo hoppe i høyet kjempe snart..! gleder meg så fryktelig masse!!) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5149502-n%C3%A5r-passer-det-best-%C3%A5-f%C3%A5-barn-som-student-gla-for-svar/
*WinnieThePooh* Skrevet 25. mai 2006 #2 Del Skrevet 25. mai 2006 Hei hei! Dette har i alle fall jeg lurt på mye selv... Når passer det best å få barn når man studerer? Vi fant i alle fall ut at jeg blir like mye forsinket med min utdannelse uansett om vi får baby på våren eller til høsten. Så vi startet like gjerne prøvingen vi skulle egentlig ikke begynne før nov, slik at barnet skulle ploppe ut om sommeren! Men, jeg er gald vi allerede har startet prøvingen - for dette tror jeg nok tar sin tid! Jeg har brukt hormonell prevangsjon i 6,5 år og må nok innfinne meg med at det vil ta tid før en spire sitter. Så vi prøver - og venter Jeg blir opprinnelig ferdig med min bahleorgrad til høsten neste år, og skal ta mastergrad + et ekstra år med PPU. Det er leeeeenge til jeg er ferdig utdannet, og vi vil i alle fall ikke vente til vi er helt ferdig med studiene før vi blir 3... Jeg tror ikke det blir noen dans på roser, men klare det - det skal jeg! Klin kokkos er vi sikkert også, men jeg gleder meg i alle fall helt sinnsykt til spiren sitter Hilsen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5149502-n%C3%A5r-passer-det-best-%C3%A5-f%C3%A5-barn-som-student-gla-for-svar/#findComment-5156947
Gjest Skrevet 25. mai 2006 #3 Del Skrevet 25. mai 2006 Hei! vi tenkte først at vi skulle vente til høsten sånn at det kunne bli et sommerbarn, men det er jo umulig å vite om det klaffer akkurat da og så orka vi ikke vente SÅ lenge, så vi begynnte nå vi =) Skal ha permisjon ett år uansett så klaffer det med en gang og vi får et februar/marsbarn begynner jeg vel på skolen igjen etter jul (sånn ca) og babyen blir hjemme med pappan sin et par mnd =) blir det april/maibarn er det jo stort sett bare eksamen igjen og de tar jeg nok mest sannsynlig etter perm. Mulig jeg er klin kokkos, men mars ER en fin tid å få barn på hvis du skulle være så heldig Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5149502-n%C3%A5r-passer-det-best-%C3%A5-f%C3%A5-barn-som-student-gla-for-svar/#findComment-5157125
1....2.....3 Skrevet 26. mai 2006 #4 Del Skrevet 26. mai 2006 Tilfeldighetene ville ha det til at jeg endte med termin i juli, og om jeg så skal si det selv, det føles veldig perfekt timet i forhold til studiene...er ferdig med alle eksamener nå, deilig å ha ca 6 uker å gjøre klar ting på, samtidig som det begynte å bli tungt å konsentrere seg...så veldig glad jeg ikke har eksamener nærmere termin. I tillegg kan jeg nå ha forhåpninger til å kansje være i form til å følge et par forelesninger fra høsten.Økonomisk er det også fint, vil jo få fødselsstipend fra tre uker før fødsel(etterbetalt velogmerke) så da avløser jo de pengene nesten det vanlige stipendet... Til neste år vil baby være 1år ved skole start og barnehagestart... Så spør du meg hadde jeg igjen valgt meg juli som den perfekte timing, om det var mulig å detalj planlegge slikt, det er det(heldigvis?) ikke ,så jeg ville satt i gang med en gang jeg, og latt sjebnen bestemme;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5149502-n%C3%A5r-passer-det-best-%C3%A5-f%C3%A5-barn-som-student-gla-for-svar/#findComment-5170948
Gjest Skrevet 27. mai 2006 #5 Del Skrevet 27. mai 2006 Jeg var klar for å bli gravid i september, sånn at ungen skulle bli født rett etter eksamen i juni. Tenkte at da har jeg HELE sommeren på meg til å være med ungen. Men månedene gikk, og ingen kryss på cb sin test var å oppspore. Og hver måned vi prøvde på ny, fant vi nye fine argumenter for hvorfor det passet så fint : ) så ble jeg endelig gravid, 7 mnd etter vi begynte å prøve på det. Baby kommer i januar, og det passer bra, selv om ikke utmerket. Skolen min er veldig flinke til å tilrettelegge, så jeg får flyttet litt rundt på praksisen, som er fra aug til feb. Heldigvis er det ingen eksamen akkurat dette året heller, så nå i ettertid ser jeg at det passer like fint/dårlig nesten uansett. Når du vil planlegge din baby, avhenger jo litt av om du skal ha permisjon fra studiene også da. Jeg skal fullføre studiet til normal tid, men likevel er det fullt mulig å få det til å klaffe med en baby : ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5149502-n%C3%A5r-passer-det-best-%C3%A5-f%C3%A5-barn-som-student-gla-for-svar/#findComment-5172040
<3 Prinsesse <3 og <3 prins <3 Skrevet 27. mai 2006 #6 Del Skrevet 27. mai 2006 Hei.... Nå måtte jeg bare ta en tur innom og se, har ikke lagt det baby greiene på hylla. så gikk jeg inn her og så deg. Lurte da på hvordan det gikk med deg? Ser at dere har besluttet å få barn i studietiden.... det går nok kjempe fint... Her må vi vente og se er ferdig med min bachleor nå så må vente med prøving til vi vet om det er jobb eller mer studier til bøsten. Tar seg liksom ikke ut å være gravid med en gang jeg begynner å jobbe, men hvis det blir master hadde det bare vært så perferkt å bli gravid... håper og håper... Du må si i fra når dere starter prøving. tror ikke det spiller noen rolle når barnet er født...Dere må ha masse llykke til... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5149502-n%C3%A5r-passer-det-best-%C3%A5-f%C3%A5-barn-som-student-gla-for-svar/#findComment-5172262
kokosbolle Skrevet 27. mai 2006 #7 Del Skrevet 27. mai 2006 heisann! Jeg skal ha i januar og synes det er en bra tid, bortsett fra været da selvfølgelig. Jeg skal ifølge menstermin (termin vil jo kanskje endre seg etter ul) ut i permisjon 18 desember, og dette betyr at jeg nok met sannsynlig får med meg de fleste eksamenene før jul, så kan jeg legge alt på hylla i ca ett år, før jeg begynner på´n igjen i januar 2008. Er egentlig ganske fornøyd med at det ble sånn. Ville vært litt bortkastet hvis jeg måtte gått glipp av eksamenene før jul. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5149502-n%C3%A5r-passer-det-best-%C3%A5-f%C3%A5-barn-som-student-gla-for-svar/#findComment-5174260
idagravida Skrevet 28. mai 2006 #8 Del Skrevet 28. mai 2006 Hei! Jeg vet ikke helt om dette stemmer, men ei venninne av meg fikk baby i Oktober og mistet da en del penger fra lånekassa fordi hun ikke hadde studert de siste 6 mnd av svangerskapet. Tror Oktober/November er litt skummelt i forhold til det, men ellers ser jeg ingen andre grunner til å planlegge så veldig. Selv har jeg termin tre uker etter siste eksamen, og føler det er ganske godt planlagt!:-) (selv om det jo egentlig ikke var det:-)) Lykke til uansett! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5149502-n%C3%A5r-passer-det-best-%C3%A5-f%C3%A5-barn-som-student-gla-for-svar/#findComment-5187300
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2006 #9 Del Skrevet 29. mai 2006 Dere som får barn rett etter endt utdanning, har dere jobbet ved siden av studiene? Selv har jeg hatt en detidsjobb, men det utgjør jo i praksis ingenting hvis jeg kun skal leve av fødselspenger beregnet ut fra denne stillingen. Fra lånekassen får jeg jo ingenting, siden jeg er ferdig utdannet nå. Da sitter jeg kun igjen med det usle engangsbidraget...!Økonomisk syns jeg derfor ikke det er særlig gunstig å få barn mot slutten av studiene, men ellers passer det jo helt supert! I vårt tilfelle løser vi dette med at jeg velger å gå tidlig ut i jobb, slik at permisjonstiden blir delt 50/50 mellom oss. Likevel blir det jo veldig lite penger de første månedene! Andre som også føler de havner i en gråsone når utdanningen er fullført og babyen kommer rett etterpå?! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5149502-n%C3%A5r-passer-det-best-%C3%A5-f%C3%A5-barn-som-student-gla-for-svar/#findComment-5197826
Rød Skogfrue Skrevet 29. mai 2006 Forfatter #10 Del Skrevet 29. mai 2006 Hei <3lykkelig<3 ! har tenkt på deg også, og lurt på hva det ble til..! men har prøvd å skjerpe veldig inn på bim'inga, for jeg blir helt rar av det! har jo ikke annet en baby-tanker i hodet, og livet er jo faktisk mer enn det!! tenkte også at jeg må få "nøytralisert" tankene mine litt, og se at jeg fortsatt ønsker å satse fullt og helt på detta her, for det er veeldig viktig syntes jeg! -at det ikke blir tatt noen overilte beslutninger. men! selv om jeg endelig greide å slappe av, og ikke tenke på det heele tiden, ble ikke ønsket om familie noe mindre. dessuten har jo, som du sikkert forstod, samboeren min sagt at han også ønsker det, og stadig blitt mer "gira". eller gira blir vel feil å si! han er en veldig avslappet person, så han girer seg ikke veldig opp. -i motsetning til meg.. men at han stadig penser inn mer og mer inn på temaet, er tydelig! og det gjør meg veldig glad! hihi jeg forstod deg rett med at dere kommer til å prøve hvis du begynner på en master, ikke sant?! er det spm om du kommer inn på det eller ikke da eller? åh, det er så ålreit å vite om noen som er i tilsvarende situasjon! for noen ganger tenker jeg at det bare er jeg som er helt sprø osv.. men det er jeg jo ikke; hverken den eneste, eller helt sprø..! altså, litt sprø er jeg kan hende, men litt er fint!! -vil nå hvertfal jeg påstå! hvor var det du var fra igjen? og når får du vite hva det blir til? er spent jeg! men lykke til uansett!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5149502-n%C3%A5r-passer-det-best-%C3%A5-f%C3%A5-barn-som-student-gla-for-svar/#findComment-5198538
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå