Gå til innhold

Hjelp! Vondt i ryggen- begynnende bekkenløsning?


Vifikkiaugust

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste par ukene hatt vondt i ryggen. Den siste uka har det vært ganske så kontinuerlig og veldig slitsomt. Har aldri vært spesielt plaga med slike problemer så det må sannsynligvis komme pga graviditeten. Syns det er veeeeldig tidlig å få denne typen problem (er 13 uker i dag) og lurer på om det er noen andre som deler dette problemet med meg eller som har hatt det i tidligere svangerskap?

 

Jeg hadde i begynnelsen mest vondt i korsryggen, men nå har det trekt seg litt lenger oppover, sånn midt på omtrent. Jeg sitter mye på jobb og det hjelper vel ikke akkurat. Har blitt anbefalt av en kollega å ta kontakt med en fysioterapeut, men går og venter i det lengste på at det skal gå over av seg selv.

 

Er det noen som har tips til hva som hjelper for å lindre smertene og som vet litt om hva dette er? Kan jeg forvente at det går over etter hvert eller kan det utvikle seg til å bli verre?

 

Kjempetakknemlig for svar!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ups, skulle legge innlegget inn på 2. trimester, men gikk litt fort gitt! Uansett, det kan kanskje hende at noen her inne også kjenner seg igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Det trenger ikke være tidlig med tanke på bekkenløsning, jeg fikk det når jeg var ca. 19- 20 uker på vei med første mann, men det høres litt rart ut at det sitter midt på. Mitt råd er gå til legen!!!! På meg satt det på "baksiden" rompeballen og innover fikk ikke sove om nettene så det endte med at jeg ble sykemeldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd! Jeg får sove godt om natta jeg da heldigvis (har veldig godt sovehjerte), men kjenner smertene gjerne med en gang jeg våkner. Tenkte kanskje å vente til over helga før jeg ringer legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...