Gå til innhold

Noen som mistrivdes i syden med bebi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sniker meg innom fra småtroll 0-1 år jeg :)

Noen her som dro til syden og poden ikke trivdes? Synes alle sier at det går sååå bra og det høres ut som skikkelig fryd og gammen. Er det sånn i virkeligheten? Bare lurer jeg. Skal til syden med en 10 måndting i sommer og lurer litt på hva jeg kan vente meg... Greit å være litt forberedt liksom.

Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan bare komme med positive tilbakemeldinger, vi var i syden to ganger det første året, to uker på Kreta og fire uker i Frankrike. Gikk som en drøm begge gangene, egentlig over all forventning. De små liker jo også å få gå med lite klær, og ha god temperatur, akkurat som oss, for ikke å snakke om å få bade da! Det eneste er vel hvis man reiser på den varmeste tiden, at det kan blir for varmt, men de skal jo uansett ikke oppholde seg for mye i solen. Viktig å alltid ha vannflaske for hånd, både for liten og for stor.

God tur!

Skrevet

Vi var i Thailand da poden var 10mnd. Gikk veldig fint. Kjempgodt for han å gå uten klær og bade mye. Eneste som var veldig forskjellig fra tidligere ferier (uten barn) er jo at man ikke akkurat får sove lenge om morgenen. men får til gjengjeld mye ut av dagen:-) Poden sov heller ikke så gådt ivogna når det ble kveld (merkelig nok ikke noe problem på dagtid) så vi gikk oftest tidlig hjem og koste oss på terrassen når han var i seng.

Håper dere får en fin tur:-)

Skrevet

takk for svar :) Da får jeg bare fortsette å glede meg da! At vi ikke får sove lenge om morningen på ferie er uansett et kjent "problem". Jeg er alltid oppe før hanen galer når vi er på sydenferie for jeg blir like lykkelig hver morgen når det fremdeles er sol og varmt. Skal ikke mye til å glede meg nei :) Dessuten skal besteforeldrene til knuppis være med også så hvis vi VIL sove lenge så tar de han mer enn gjerne :)

Skrevet

Vi var i syden(Gran Canaria) når lillegutt var 8 mnd. Det var helt topp. Han lyste som en sol i varmen og syns det var deilig å ha lite klær. Så han var i godt humør nesten hele tiden. (det eneste var at han fikk 2 fortenner når vi var der, og det merket vi jo litt til he he..)Vi hadde med reisevogn/trille som han sov i på dagen og kvelden hvis vi var ute.

Det var folk med barn overalt og vi følte oss veldig godt mottat.

Det jeg ville vært litt forbredt på er flyturen. Den kan fort bli litt kjedelig og lang i den alderen, så ha med aktiviterer og prøv å få god plass i flyet.

Jeg ville hatt med egen mat til barnet. Vi gikk tom for grøt og den der nede var så veldig søt, det merka vi på humøret til lillegutt. Og bleier, det var svinedyrt..

Jeg hadde gledet meg hvis jeg var deg, det er gøy (-: Det eneste som kan være litt kjedelig er flyturen.

Skrevet

Har dessverre ikke så positive erfaringer, men tror det er avhengig av hvor stresset mor er og hvor vanskelig (om man kan si det) barnet er... Var på Kreta da hun var 5 mnd og ammet. Det var fullstendig puppe- og sovenekt på dagen, ammet hele natten. Tror hun sov og spiste så dårlig pga. varmen. Hun har alltid vært varmblodig, tror ikke hun liker varmen noe særlig. Jeg likte meg ikke så godt for jeg syntes ikke baby hadde det bra. Jeg ble stresset med overfylte pupper og fortvilet over at hun aldri ville sove. Jeg fikk altså ikke slappet av i solen og om natta krevde hun sitt... Ja, ja, ingen solskinnshistorie her i gården altså, men alt er forskjellig fra familie til familie og en 10 mnd er forskjellig fra yngre og eldre. Vi vurderer Rhodos i år med en 19 mnd da, men har ikke bestemt det enda. Det er det med varmen som bekymrer meg mest, hun svetter jo her i kun 5-8 plussgrader!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...