Gå til innhold

Hjelp! Vondt i ryggen- begynnende bekkenløsning?

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste par ukene hatt vondt i ryggen. Den siste uka har det vært ganske så kontinuerlig og veldig slitsomt. Har aldri vært spesielt plaga med slike problemer så det må sannsynligvis komme pga graviditeten. Syns det er veeeeldig tidlig å få denne typen problem og lurer på om det er noen andre som deler dette problemet med meg eller som har hatt det i tidligere svangerskap?

Jeg hadde i begynnelsen mest vondt i korsryggen, men nå har det trekt seg litt lenger oppover, sånn midt på omtrent. Jeg sitter mye på jobb og det hjelper vel ikke akkurat. Har blitt anbefalt av en kollega å ta kontakt med en fysioterapeut, men går og venter i det lengste på at det skal gå over av seg selv.

Er det noen som har tips til hva som hjelper for å lindre smertene og som vet litt om hva dette er? Kan jeg forvente at det går over etter hvert eller kan det utvikle seg til å bli verre?

Kjempetakknemlig for svar!!

Fortsetter under...

hei hei.... Jeg er i 15 uke, og med meg begynte det veldig tidlig m bekkensmerter. De første tegnene jeg fikk var at det "brant" i lysken. Etterhvert fikk jeg smerter i lysken som kommer og går, mest når jeg jobber, har "tannverk" i låra, og jeg kjenner isjasnerven nedover lårene, har også vondt nederst i korsryggen.. Hvis du har fått bekkenløsning anbefaler jeg deg å kutte ned på jobbinga, for det er veldig alvorlig. Jeg jobber 50% til neste mandag, da blir det nok 100%, og behandlinger hos enten fysio eller osteopat.. Jeg ønsker deg lykke til, håper du slipper å gå rundt med krykker.. Klem

Hei og takk for svar! Smertene i ryggen har heldigvis gitt seg! På søndag våknet jeg opp uten vondt i ryggen. Jeg har ikke kjent noe særlig etter det (bare litt i kveld, men det må være fordi jeg har gått hele dagen, og det er for meg ganske uvanlig). Ganske rart i grunn, at det bare ble borte sånn, men veldig deilig. Kommer smertene tilbake skal jeg ganske raskt ta kontakt med lege evt. fysioterapeut. Jeg vil IKKE gå rundt på krykker!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...