Anonym bruker Skrevet 24. mai 2006 #1 Skrevet 24. mai 2006 Jeg har ikke fått noen info, bare et brev fr HS hvor det står at den skal tas samme dag som 3 mnd kontrollen. Er det en sprøyte? For hva?
Lindis :-) Skrevet 24. mai 2006 #3 Skrevet 24. mai 2006 Hei På 3 mnd kontrollen tar de sin første sprøyte.. Og det er difteri/stivkrampe/kikhoste/poliomyelitt /Hib-infeksjon Er bare en sprøyte altså.. hehe..
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2006 #4 Skrevet 24. mai 2006 Er ei sprøyte. Får en nå på 3-mnd og en oppfølging på 5 mnd. Samme greia med difteri, kikhoste etc. Du får info på helsestasjonen før den settes. Og så må du vente i 20 min etter at den er satt i tilfelle allergisk reaksjon. Da har i så fall motstoffer som kan settes. Skjer veldig sjelden. Ellers så kan det være noen bi-virkninger som at babyen kan bli litt ekstra trøtt, få feber og føle seg litt uggen. Så det lønner seg å kjøpe inn paracet eller noe i stikkpille beregnet for babyen (60 eller 120 mg, avhengig av vekt. Lønner seg å kjøpe 120 og dele den i to om nødvendig). Vi har ikke hatt noen reaksjon eller bi-virkning. Men kjekt å ha en pakke med febernedsettende liggende i tilfelle. Går så bra atte
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 24. mai 2006 #6 Skrevet 24. mai 2006 Var og tok 3 mndrs vaksinen i går og fikk ingen informasjon verken om bivirkninger eller hva den var for, sa bare at jeg skulle holde Amalie og at hu stakk hun i foten ikke noe mere en det.. Og i dag har Amalie vært slapp, har feber og ikke noe form, om ikke mamma hadde sagt at hun kunne få feber og slikt av den vaksinen så hadde jeg blitt ganske nervøs...
Halloween-mamma Skrevet 24. mai 2006 #7 Skrevet 24. mai 2006 Egentlig plikter helsesøster å informere på forhånd om vaksineprogrammet. Vi fikk en brosjyre - jeg fikk min på 6 - ukerskontroll fordi jeg begynte å spørre henne om vaksiner, de andre fikk brosjyren samme dag som 3 mnd - kontrollen.. I tillegg skal det opplyses om alle bivirkninger en kan støte på - til og med de som er svært sjeldne!
Gjest Skrevet 25. mai 2006 #8 Skrevet 25. mai 2006 ikke så lurt å dele en stikkpille. virkestoffet ligger ikke jevnt fordelt. man kan derfor risikere å få en halv stikkpille uten virkestoff, eller en med alt virkestoffet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå