Gå til innhold

Hvor dårlig må man være for å bli sykmeldt?

Helene-81

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en MA i januar i uke 8. Nå er jeg gravid igjen og lurer litt på hvor dårlig man må være for å bli sykmeldt?

Jeg er i kjempe form foreløpig ( 6+4) litt småkvalm av og til men klarer jobben min helt fint. Bortsett fra at absolutt ALT irriterer meg.

Nå er det sånn at jeg jobber med barn i alderen 1-3. Jeg har minimalt med tålmodighet og det hender gangske så ofte at jeg kjefter litt mer en nødvendig.

Det er så vondt med den boblende irritasjonen inni meg og den frustrasjonen det er når jeg har hatt et "utbrudd". I tillegg har jeg jo dårlig samvittighet fordi jeg ikke kan unngå å løfte barna og sliter med frykten for å miste igjen.

Men som sagt er det jo ikke noe fysisk galt med meg...

Hilsen fra

Fortsetter under...

Synes du skal snakke med legen din jeg, og fortelle akkurat hvordan du har det, hvordan jobbhverdagen din er, hva du tenker på, hva du bekymrer deg over.

Det er viktig å legge forholdene til rette for å være så avslappet som mulig under graviditeten. Det finnes ingen fasitsvar for "hvor syk man må være", det er noe du og legen må snakke om egentlig. Den psykiske biten kvalifiserer i like stor grad som den fysiske biten i frohold til sykmelding eller ikke. Noen kan dessuten ha nytte av en delvis sykmelding, sykmelding er ikke en alt-eller-ingenting-tilstand :)

Lykke til! :klem:

Tusen takk for svar Epona.

Jeg skal se om jeg bestiller en time til legen neste uke.

Humøret går litt opp og ned. Jeg kan jo håpe på at fire dager fri gir meg litt overskudd og at jeg kanskje ikke er så irritabel når jeg skal tilbake på jobb på mandag.

Hvor langt er du kommet i svangerskapet?

Hilsen fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...