winneboo Skrevet 24. mai 2006 #1 Skrevet 24. mai 2006 Har lenge mistenkt at jenta mi på 7,5mnd har melkeallergi å snakka med hs om de å de sa at de ikke kunne ta noen tester. Så da snakka jeg med fastlegen men han kunne heller ikke gjøre det.... Men han sa at han kunne henvise meg til barneavdelinga på sykehuset, men der var det månedesvis ventetid. Så han henviste meg til en barnelege her i byen som var spesialist på dette. Men han sa at jeg måtte selv betale 500kr....skal selfølgelig gjøre dette men trodde all legehjelp var gratis for så små barn jeg.....
2 søte småpiker Skrevet 24. mai 2006 #2 Skrevet 24. mai 2006 Han er vel privatlege han da.. Da må man betale, men du slipper jo ventetiden da.
winneboo Skrevet 24. mai 2006 Forfatter #3 Skrevet 24. mai 2006 Ok det var legen min som sa jeg måtte betale. Men han har vel rett. Trodde man kunne ta allergitester på fastlegekontoret, men ikke det nei.
Tralllllalalaaalaaaa!!! Skrevet 24. mai 2006 #4 Skrevet 24. mai 2006 tror det skal gå an å ta med kvitteringa til trugdekontoret og få det refundert der...
Fru_Pigalopp Skrevet 24. mai 2006 #5 Skrevet 24. mai 2006 Du må nok betale siden det er privatlege. Du skal vel få refundert det du bruker i legebehandling pr år hvis det overskrider en viss sum ( ca 1000 kr?) Du må få sånn kort på trygdekontoret og få stemplet og skrevet på hos legen hver gang du betaler. tror denne summen også gjelder reise til og fra lege/sykehus. Hør på trygdekontoret du. De vet reglene for dette.
-Petrine- Skrevet 24. mai 2006 #6 Skrevet 24. mai 2006 Hos privatleger er det ikke gratis nei. Mulig du kan få refundert utgiftene hos trygdekontoret, men det er jeg ikke sikker på. Når det gjelder testing av melkeallergi er det svært ofte resultatet av prikktesten blir negativt selv om barnet har symptomer på melkeallergi (altså er allergisk). Dette gjelder når barnet er under 1 år. Årsaken er at det er over 20 proteiner man kan reagere på i kumelk, det er vanskelig å fange alle proteinene i en test. I tillegg har ikke barnet ikke utviklet tilstrekkelig antigener siden det ikke har vært eksponert for kumelk i stor grad. Vi fikk en overraskelse da Johanne ble testet, negativ på melk, positiv på eggehvite. Legen mente hun var allergisk for melk, så hun behandles som melkeallergiker. Du vet kanskje dette, men skriver det uansett :-) Lykke til med testingen :-)
winneboo Skrevet 24. mai 2006 Forfatter #7 Skrevet 24. mai 2006 Har lest om dette ja Men jeg er 100% sikker på at hun ikke tåler det. Har prøvd det flere ganger å det slår alltid ut. Jeg kan ikke spise noe melkeprodukter selv heller uten at det blir en natt med magevondt(jeg ammer)
Twig Skrevet 25. mai 2006 #8 Skrevet 25. mai 2006 Så lenge det er en spesialist, så får du ikke det gratis. kun allmennpraktiserende leger.. =)
d",)~^~^~ Skrevet 25. mai 2006 #9 Skrevet 25. mai 2006 Her i byen har det begynt en barnelege. Hun har ingen avtale med stat eller kommune og får derfor ingen refusjoner fordi det ikke er behov fr en egen barnelege utover fastlegene her i byen. Så det stemmer nok at du må betale. Egentlig mistenker jeg at vi bor i samme by Charlie.....
winneboo Skrevet 25. mai 2006 Forfatter #10 Skrevet 25. mai 2006 Å gjør vi? Jeg bor i Sandefjord. Du da? Det er forresten en kvinnelig barnelege jeg skal til.
winneboo Skrevet 25. mai 2006 Forfatter #12 Skrevet 25. mai 2006 Åja så moro da. Vet jeg kanskje hvem du er eller?
d",)~^~^~ Skrevet 25. mai 2006 #13 Skrevet 25. mai 2006 Tror ikke vi kjenner hverandre, men jeg så nicket ditt i forbindelse med et dib-treff.
winneboo Skrevet 25. mai 2006 Forfatter #14 Skrevet 25. mai 2006 ahh okei Vi har treff her i sfj så bare å komme vis du vil, mange hyggelige damer
d",)~^~^~ Skrevet 25. mai 2006 #15 Skrevet 25. mai 2006 Har tenkt på det, det har bare ikke passet de gangene dere har hatt treff. Hvor gammelt er barnet ditt da? Og du selv (om man får spørre om en kvinnes alder) Selv er jeg 33 og har gutter på nesten 4 og 6 år og lille Snupp på 4 mnd.
winneboo Skrevet 25. mai 2006 Forfatter #16 Skrevet 25. mai 2006 Oki hadde treff igår faktisk Jenta mi er 7.5mnd å jeg er 20(blir 21 i juni) På treffet vårt er det i alle aldre, jeg er den yngste. bare hyggelig om du ville kommet neste gang, vi var 6stk på forrige treff så hvor fler jo bedre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå