1078tone Skrevet 22. juni 2006 #26 Skrevet 22. juni 2006 Vi får satse på at varene våres er her om kun kort tid, jenter! Jeg kom over en artikkel om Nordicexpress (GLS) og der sto det at de hadde så dårlig rykte på seg at både USA og England hadde kuttet kontrakten med dem. Kritikken gikk bla. på at de var så treige med levering. Men nå har vi hatt vår dose med ulykke, så resten av leveringen MÅ bare gå raskt!!! Jeg føler spesielt med deg tirilmor som ikke har fått vognen din til termin. Ønsker dere begge lykke til videre med svangerskapet, og håper at du får gullet ditt i dag, tirilmor!
1078tone Skrevet 23. juni 2006 #27 Skrevet 23. juni 2006 ENDELIG ER VOGNEN HER!!! Fikk nettopp levert 2 pakker på døra. Er veldig spent på om alt er på plass og like helt...
sunnychild Skrevet 24. juni 2006 #28 Skrevet 24. juni 2006 ja kjører du rundt i stuen nå og prøver vognen 1078tone??? var alt som du bestilte der?? Jeg har fått beskjed om at varene mine er i oslo på mandag..tlf nordicexpress 22075000..så etter at moms er betalt er det sagt at jeg vil få leveransen.. jada..vi får se da..
Gjest Skrevet 25. juni 2006 #29 Skrevet 25. juni 2006 Hei, hei igjen. Varene mine ble sendt fra Oslo på torsdag. Venter spent på post i morgen, hvis jeg ikke har dratt på sykehuset da... Eneste fordelen med at jeg har gått over termin er i forhold til alt dette virr varret... Og ja, spør som sunnychild: Er alle varene der og er alt i ordem 1078tone?
1078tone Skrevet 25. juni 2006 #30 Skrevet 25. juni 2006 Heisann jenter! Ja, heldigvis var alt på plass B-) og kan tro den er fin. Har vognen i stuen så jeg kan se på den hele tiden, hehe... GLS fikk fart på seg de så lenge de fikk inn pengene. Betalte på onsdagen, betalingen ble registrert hos dem torsdags ettermiddag og vognen var her kl 12 fredag formiddag.(Bor i Stavanger) Deilig å få dette Kiddies kaoset ut av verden. Skal aldri mer handle av dem igjen.
Frodinsky Skrevet 26. juni 2006 #31 Skrevet 26. juni 2006 Sjekk datoen på artikkelen du henviser til. For noen år siden overtok GLS/Nordisk Express mottak og fortolling av pakker til Norge fra bl.a. USA. Det var ikke populært da de brukte lengre tid en posten og tok fortollingsgebyr selv om varen var under momspliktig grense. De gjorde for så vidt ingenting galt, men fikk massiv kritikk fordi de ikke klarte å levere samme service som Posten. Det er viktig å være klar over at det tar tid å bestille fra utlandet. Kiddies24 har i tillegg byttet transportør fra DPD til GLS og hatt en del tull med det. Jeg bestilte selv fra Kiddies24 den 7.juni og varene ble sendt med DPD, men den 16.juni ble varene returnert til Kiddies24. Vanskelig å si hvem sin skyld det var. Så ble dem sendt med GLS og 10 dager etter ble pakkene levert på døra av Posten. Fulgte pakken på tracking på de danske GLS sidene, der var det best info. I det pakken var kommet til fortolling i Norge kontaktet jeg Nordisk Express og fikk fakset giro for moms og fortollingsgebyr og betalte den med en gang. Kjøpte Quinny Freestyle XL3 Comfort, Dreami, regntrekk, fotpose og Maxi-Cosi EasyFix base til bilstol, det kom på like under 6000,- inkl. alt. På den lokale babysjappa i Tromsø ville det nok ha kommet på ca. 9000,- (de har ikke EasyFix'en da). Man må ha en god porsjon tålmodighet og undersøke hva det vil komme på totalt før man bestiller fra utlandet. Man skal heller ikke undervurdere den servicen man får i den lokale sjappa. Hilsen Frodinsky
1078tone Skrevet 26. juni 2006 #32 Skrevet 26. juni 2006 Så fint for deg at du er fornøyd med Kiddies!! Men klarer ikke å se så positivt på servicen når de hverken oppfyller leveringskravene og den engelske kommunikasjonen suger big time! Når de lover levering på 5-7 virkedager og det tar 5 UKER svarer det ikke til mine forventninger. Og når de i tillegg har null kontroll på hva som er sendt og ikke er, synker min troverdighet til firmaet drastisk. Når man da er hormonell i tillegg og fødselen nærmer seg for hver dag som går og ingen vogn dukker opp, klarer jeg dessverre ikke å smøre meg med tålmodighet. Heldigvis trenger jeg ikke å tenke på det lenger for alt løste seg til slutt, men jeg blir nok aldri en Kiddies kunde igjen!
Gjest Skrevet 26. juni 2006 #33 Skrevet 26. juni 2006 Hei, er bare nødt kommentere innlegget angående å sjekke datoen på artikkel og at det kan ta lang tid før man får varer fra utlandet. Er enig med deg om at det kan ta lang tid å få varene fra utlandet osv. Men faktisk opererer mange forhandlere, heriblant Kiddies med en antatt leveringstid. Når denne leveringstiden avviker med flere uker er det grunn til å stille spørsmål med hva de driver med... Når det gjelder mitt tilfelle opplevde jeg dessuten at ordren ikke var registrert til tross for at jeg selv hadde fått ordrebekreftelse og betalt for varene. Hadde jeg ikke ringt og snakket med dem personlig hadde nok ikke varene blitt sendt (ever). Det var tross alt ikke i deres systemer.. Nei, inntrykket mitt var etterhvert at mange kokker mye søl...
Frodinsky Skrevet 26. juni 2006 #34 Skrevet 26. juni 2006 Joda Kiddies roter, det nekter jeg ikke på. Dere har da vært ekstra uheldig. Hvor står den leveringstiden nevnt, jeg klarer ikke finne det noen plass? Jeg er ikke veldig fornøyd med Kiddies selv heller, men ble heller ikke så overrasket da jeg har handlet en del før fra utlandet. Var på dem som en klegg, per e-post og krevde å få trackingnr. så jeg kunne se at de hadde sendt pakka. Synes Martina ga mange dårlige svar, men fikk svar på det jeg lurte på når jeg sende mail til Jens. Så mitt tips til andre, mail med Jens Lantzen hvis de andre gir svada svar. Når det gjelder artikkelen jeg nevte så mistenker jeg at den er flere år gammel og har ingen ting med dagens situasjon å gjøre.
Gjest Skrevet 30. juni 2006 #35 Skrevet 30. juni 2006 Hei, måtte bare si at varene mine kom på tirsdag. I grevens tid. Jeg fødte samme dag. Så nå er alt i orden, har fått en liten prins og alt utstyr er på plass. Når det gjaldt hvor leveringstiden står kom dette opp i kassen...
1078tone Skrevet 2. juli 2006 #36 Skrevet 2. juli 2006 GRATULERER MED PRINSEN DIN, TIRILMOR! Det var bra at det ordnet seg til slutt for din del også!
Karolinesmor Skrevet 4. juli 2006 #37 Skrevet 4. juli 2006 Har ikke hatt noe problemer m Kiddies, jeg. Tok ca 10 dager fra jeg betalte til jeg fikk beskjed om at varene var kommet til Norge. (i dag) Ble litt nervøs når jeg så hvor mange av dere andre som har vært uheldig - har betalt moms og fortolling i dag, og gleder meg veldig til vogna er hjemme i stua mi. Knallrød quinny freestyle 3XL! Venter den om et par dager.... :-) :-) :-)
alvamamma Skrevet 5. juli 2006 #38 Skrevet 5. juli 2006 Ville bare tilføye at jeg heller ikke har hatt probemer med Kiddies. Jeg bestilte forrige mandag og i går, åtte dager etter, fikk jeg giroen for innbetaling av mva.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå