kamilla``tulla mi Skrevet 24. mai 2006 #1 Skrevet 24. mai 2006 Skjønner det ikke.. Dattera mi på 1 år elsket grøt før,men plutselig for en stund siden så nektet hun å spise det. Hun vil ikke ha... Flere som har vært borti det?? Men må hun ha det nå når hun er 1 år??
Rasko Skrevet 24. mai 2006 #2 Skrevet 24. mai 2006 Det går fint an å slutte med grøt nå. Lillegutt på 13 måneder har mistet helt interessen for grøt. Han rister på hodet og nekter å åpne munnen når vi kommer med grøtskjeen, brødskive er mye mer spennende.
Gjest Skrevet 24. mai 2006 #3 Skrevet 24. mai 2006 tulla mi ville ikke ha grøt mer heller. Så her kutta vi det ut. Men ho var vel noen mnd eldre tror jeg. Tenk å ikke huske da. Men tida går sååå utrolig fort!
virra Skrevet 25. mai 2006 #4 Skrevet 25. mai 2006 gutten min har jevnlig grøtnekt. Da slutter vi , og så prøver vi igjen etter en stund... Da er grøten like god igjen. Hadde ikke vært problem å slutte helt, men jeg syntes det er grei kveldsmat, og han får jo to brødmåltider i barnehagen...
pøber´n & je Skrevet 25. mai 2006 #5 Skrevet 25. mai 2006 Vi måtte kutte ut grauten her når han var 10 mnd
Gjest poda Skrevet 25. mai 2006 #6 Skrevet 25. mai 2006 Jenta vår begynte med grøtnekt når hun var 7 mndr! Har nok aldri likt grøt tror jeg. Prøvd mange ulike typer uten hell. Vi begynte derfor med brødskiver ganske tidlig, og det har hun fått siden. Har prøvd grøt flere ganger senere for å se om det har endret seg - men nei! Bare hun ser grøten rister hun på hodet og snur seg vekk. Hjelper ikke at hun får lov å spise selv heller - da bare plasker hun skjeen i grøten og søler og griser - men inn i munnen går det ikke. Går heldigvis bedre med middagsmat. Så da har vi gitt opp. Tror nok hun får det hun trenger av mat uansett :-)
Løvemor79 Skrevet 25. mai 2006 #7 Skrevet 25. mai 2006 Jenta mi har alltid vært glad i grøt, men i det siste skal hun ha akkurat det samme som vi spiser. Jeg spiser fitness og pappan spiser honnikorn og forskjellig, så da vil hun ha det istedenfor grøt. Nå er hun over 1 1/2, så vi trenger jo ikke styre så mye med den grøten lengre da. Jenta di kan jo også få prøve andre ting. Cornflakes blir jo ganske mykt når det ligger litt i melk. Kanskje hun liker det. Litt variasjon er nok lurt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå