Gå til innhold

LUCA - har et spørsmål til deg (ble flere spm gitt) :-D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Såg du skrev i en annen tråd at snuppa di sover fra 19 - 7.

Sover hun da uten nattmat?

Har ei som sover fra ca. 22 til 7, men skulle gjerne tenkt meg å fått ned leggetiden. Fikk til å legge henne kl 21 i går kveld, sov fortsatt til 7.

For jeg må liksom få med det siste måltidet før hun legger seg. Og hvis jeg tar det mye tidligere, blir det bare ca. 1 time etter forrige måltid.

Hvor ofte gir du mat om dagen da i så fall?

Gammel/stor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*dytter*

Skrevet

Lillesnupp her er 4 mnd. Hun våkner for mat 1-2 ganger om natten, og sovner med en gang igjen.

Om dagen får hun mat ca 0700, 1100, 1500 og 1900. Er ganske regelmessig med hver 4. time.

Fra hun var nyfødt prøvde vi å legge henne til samme tid hver kveld, da var det rundt 2300. Og syns hun da kom fort i rutine med det samme mønsteret hver dag. Så var vi nede plutselig i kl 21 da hun var en 6-8 uker tror jeg(husker ikke helt, det skjer jo så mye:-) og holdt på det en stund. Så merket vi at hun var ganske trøtt tidligere, og prøvde raskt nedover til 1900, og det funket fint.

Så ikke tenkt på måltidene, og prøv heller å legg tidligere. De våkner uansett hvis de har behov for mat. Men de sover gjerne ganske mange timer om natten uten å våkne for mat. Snuppa her våkner ca 0200 første gang for mat, og da har det jo gått 7 timer.

Så det er ikke sikkert hun trenger det siste måltidet da, prøv å legg tidligere.

Hvor gammel er babyen din?

Skrevet

Hun er 6 måneder, men utvikling, størrelse og alt det er på ca. 4 måneder nå (3,5 mnd etter termin).

Vi også begynte å legge i ca. 23-tida i starten. Hadde regelmessig mat hver 3. time døgnet rundt for å få opp vekta hennes.

Leggetida har gradvis gått nedover av seg selv, men så kuttet hun ut mat om natta, da ble det litt senere igjen.

Men de siste dagene har vi kommet ned i å legge henne ca. 21-21.30. Kunne tenkt meg ca en time til, men vet det ikke er noe stress. Bare nysgjerrig på hvordan man klarer å legge såpass tidlig. Men skal vel være fornøyd med at hun sover ca. 10 timer i strekk om natta.

Takk for svar, Luca :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...